Sant Julià de Lòria. Sant Julià de Lòria obté la distinció de Ciutat Europea de l’Esport dins les poblacions de menys de 25.000 habitants

La parròquia de Sant Julià de Lòria i el Comú estan d’enhorabona. La candidatura que el consistori va presentar per esdevenir el 2023 Ciutat Europea de l'Esport dintre de la categoria de poblacions de menys de 25.000 habitants, ha estat aprovada. Així ho ha informat el president i fundador de la Federació de Ciutats i Capitals Europees de l'Esport (ACES Europe) ,Gian Francesco Lupattelli a través d’una carta adreçada al cònsol major, Josep Majoral.

En la missiva, redactada en anglès, es fa constar que “Sant Julià de Lòria és on bon exemple de l’esport per a tothom com un instrument de salut, integració, educació i respecte que son els objectius principals d’ACES Europe”. I afegeix que “heu desenvolupat una política esportiva exemplar amb bones instal·lacions, programes i activitats”.

A més, es comunica que s’ha creat per al proper any la distinció Millor Ciutat Europea de l’Esport el que significa que una de les ciutats distingides amb el títol que acaba d’aconseguir Sant Julià de Lòria serà reconeguda, a més, com a ciutat de referència d’Europa en termes esportius.
Josep Majoral s’ha mostrat eufòric pel reconeixement i ara espera que arribi el proper 6 de desembre en què anirà a la seu del Parlament Europeu a Brussel·les a recollir personalment el guardó.

El reconeixement arribar 48 després que els cònsols i un equip de tècnics visquessin una intensa jornada amb la visita del fill del propi Lupattelli, Vincenzo, i dues persones més per comprovar i analitzar la candidatura presentada pel Comú. La parròquia laurediana és la segona d’Andorra en rebre la distinció, ja que Encamp ja va obtenir aquesta distinció al 2020.

La jornada del passat dissabte es va iniciar amb una cerimònia protocol·lària a Casa Comuna on els cònsols van convidar al cap de la delegació d’ACES i president, a signar al llibre d’honor. Vincenzo Lupatelli ho va fer en presència de la ministra Sílvia Riva, el secretari d’Estat Justo Ruiz, i set dels 10 consellers que integren el ple del Comú. Posteriorment, a la sala Sergi Mas es va fer l’acte de presentació de la candidatura amb parlaments per part del cònsol, la ministra i Lupatelli i durant el qual també es van poder visionar alguns vídeos promocionals.

Un cop finalitzat això, els tres membres d’ACES i un equip de tècnics de Turisme i Esports es van desplaçar fins la cota 2.000 de Naturland per conèixer les instal·lacions i ja per la tarda van tenir l’oportunitat de conèixer el pilot de trial, Jeroni Fajardo que els va oferir una petita exhibició a una zona boscosa de La Rabassa. També van anar fins el Coll de la Gallina on els esperava l’ex-ciclista, Joaquim Rodríguez amb qui van conversar i van tenir oportunitat de fer-se una foto al costat de l’estàtua que té al cim del coll en el seu honor.

La jornada va acabar amb la cerimònia de defensa de la candidatura de la parròquia celebrada novament a Casa Comuna amb la intervenció del cònsol i un seguit de tècnics del Comú, LAUesport i Naturland.

Fitxer adjunt: 1669704245comunicat_aces.pdf