Altafulla. L’Ajuntament d’Altafulla tornarà a presentar el projecte de bassa de laminació del Puntet a l’Agència Catalana de l’Aigua

El projecte, reconvertit en llacuna litoral per l’anterior govern, ha estat exclòs pels fons europeus Next Generation després de rebre una puntuació baixa

L’Ajuntament d’Altafulla tornarà a presentar el projecte inicial de la bassa de laminació del Puntet a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) després que el projecte, reconvertit en llacuna litoral per l’anterior govern, hagi obtingut una puntuació baixa i hagi estat exclòs pels fons europeus Next Generation.

Així ho ha explicat la regidora d’Urbanisme i Medi Ambient, Marisa Méndez-Vigo, que ha lamentat que “l’anterior govern rebutgés la subvenció que l’ACA ja havia donat en el seu moment per dur a terme el projecte inicial”.

La regidora d’Urbanisme i Medi Ambient ha explicat que el projecte adaptat per l’anterior executiu i  l’Associació Mediambiental la Sínia en la convocatòria de la Fundación Biodiversidad, finançada amb els fons europeus Next Generation, i que contempla la reconversió de la bassa com a llacuna litoral, ha rebut una puntuació baixa, entre d’altres motius, per la seva “deficiència tècnica”.

A partir d’aquesta nova situació, l’Ajuntament d’Altafulla tornarà a presentar el projecte inicial de bassa de laminació del Puntet per reduir les inundacions al barri marítim, redactat per l’enginyeria SET, de l’enginyer Rafel Cabré, i recuperar el finançament de l’ACA.

En aquest sentit Marisa Méndez-Vigo ha explicat que s’actualitzarà el projecte amb el mateix despatx d’enginyeria per a què pugui ser una realitat el més aviat possible.

La bassa de laminació tindria una capacitat total de 42.200 m3 amb un pressupost d’execució d’un milió d’euros.

1667322282ubicaciobassa.jpg