La Ràpita. La Ràpita s’adhereix al servei de recollida selectiva de residus per als grans generadors d’orgànica

La Ràpita s’adhereix al servei de recollida selectiva de residus porta a porta per als grans generadors de matèria orgànica, engegat pel Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE).

Es tracta d’un nou servei de recollida iniciat avui amb les primeres visites als establiments, després de les reunions prèvies amb els agents implicats, organitzades per l’Ajuntament. Aquest sistema permetrà millorar la taxa de recuperació de la fracció orgànica, tant en quantitat com en la qualitat, i d’aquesta manera es potenciarà la recollida selectiva al sector de la restauració oferint-los un servei adaptat a les seves necessitats.

El regidor de Medi Ambient, Oriol Clos, exposa que “aquest nou servei és una transformació i un canvi de paradigma en matèria de reciclatge al nostre municipi que es basa en el fet que posem a disposició d’una sèrie d’establiments i equipaments municipals la possibilitat d’acollir-se a un servei porta a porta”. Clos descriu la situació que hi ha actualment ja que “la majoria dels establiments i equipaments municipals esmentats són grans generadors de matèria orgànica, i a dia d’avui, en la gran majoria dels casos, tot va a parar a la fracció resta”.

Amb aquest nou servei porta a porta i amb la bona voluntat i la col·laboració dels implicats, s’aconseguirà separar les dos fraccions i, per tant, millorar la quantitat i qualitat de la fracció orgànica a nivell municipal. Clos destaca que “aconseguirem tenir una Ràpita més sostenible i resilient, i ens aproparem més al compliment dels objectius que marca la Unió Europea en matèria de reciclatge per als propers anys”.

El servei comença amb una campanya informativa sobre la necessitat de separar correctament l’orgànica i les característiques del model de recollida selectiva. Posteriorment, tindrà lloc la distribució dels cubells amb xip adaptats a la producció de cada restaurant, col·legi o equipament que s’adhereixi. Aquestes millores permetran fer un seguiment més acurat del comportament dels implicats. I en aquest sentit, es promourà la corresponsabilitat, es garantirà el control d’ús i es facilitarà l’establiment de mesures fiscals, per part dels ajuntaments, adaptades al pagament per generació de residus.

El projecte impulsat pel COPATE està subvencionat parcialment per l’Agència de Residus de Catalunya, amb un cost previst de 236.391,94 euros. Aquest cost inclou la campanya informativa, el vehicle amb la tecnologia d’identificació prevista i els cubells adaptats per a la matèria orgànica comercial.