Platja d'Aro. Les activitats d'octubre a la biblioteca Mercè Rodoreda proposen sessions de contes, tallers, sortides culturals i l'11è concurs de còmic

Les propostes converteixen i ajuden a fer de l’equipament un centre de dinamització cultural

La Biblioteca Municipal Mercè Rodoreda de Castell–Platja d’Aro proposa un ampli conjunt d’activitat pel mes d’octubre de 2012 per a infants, joves i adults. Les sessions de contes, cursos, i tallers i sortides culturals de caire puntual s’afegeixen al programa d’activitats permanents de tallers de conversa en idiomes, de còmic i d’scrapbook. Les activitats converteixen l’equipament en un veritable centre de dinamització cultural, més enllà dels serveis clàssics d’una biblioteca.

En l’àmbit infantil, hi ha prevista una sessió de Biblionadons per a nenes i nens fins a un any i mig (dijous 18 d’octubre a les 11 h). Per a infants i joves de 4 a 12 anys s’han programat diversos tallers: taller de còmic, a càrrec de Pau Bassolí (dimarts d’octubre a desembre a les 17.30 h, places limitades); taller - presentació Petons perduts, a càrrec de la il·lustradora Andrea Zayas (dijous 11 d’octubre 16 h); i un taller de tardor (dimarts 23 d’octubre a les 16 h, places limitades).

En relació als joves i adults, hi ha programat el curs Les dones i l’art: de muses a artistes, a càrrec del professor Pere Parramon (divendres del 5 d’octubre al 30de novembre 19 h, places limitades); la sortida cultural La ruta dels Maquis dinamitzada per la historiadora i escriptora Assumpta Montellà (diumenge 14 d’octubre); i sessions de conversa en anglès per a qui vulgui practicar l’idioma parlant a partir de textos a càrrec d’English Today (dilluns d’octubre a desembre 15.30-16.30 h).

També hi ha més activitats, obertes a tothom: taller d’scrapbook (dijous del 4 d’octubre al 20 de desembre de 15 a 16.45 h, places limitades); taller de stop motion, a càrrec de ah! estudi (dijous del 4 al 25 d’octubre de 16 a 18 h, places limitades); i l’11è Concurs de còmic amb tres modalitats (tira còmica, historieta i animació) i tres categories (de 9 a 12 anys, de 13 a 16 anys i a partir de 17 anys).

La biblioteca pública municipal Mercè Rodoreda (en servei des de 1981 i amb nova seu des de l’any 2001), disposa de dues plantes amb un superfície de 500 m2 adaptades per a facilitar l’accés al públic amb mobilitat reduïda. La primera acull els serveis habituals de consulta, préstec i hemeroteca. A la segona hi ha altres serveis diversos: sales de treball, estudi i ordinadors. L’equipament disposa d’un fons de 22.000 llibres i d’una hemeroteca d’un centenar de publicacions. Durant tot l’any s’hi desenvolupa un extens programa de dinamització, que consoliden l’equipament com un espai cultural, més enllà de la lectura, l’estudi i el gaudi del material audiovisual i telemàtic.

Activitats