Banyoles. Eduard Costa, Kitsch, l’entitat Sòpuls i l’empresa Vidresif, S.A., guanyadors de la IV edició dels Premis Banyolí de l’Any

El membre banyolí del conegut grup musical Els Amics de les Arts, Eduard Costa, és el guanyador del premi Banyolí de l’Any. Els Amics de les Arts és una formació musical creada l’any 2005, que l’any passat va confirmar-se com un dels grups revelació del panorama musical català. Costa, a  més de ser una de les veus del grup, és l’encarregat de tocar el kazoo, la melòdica i el  xilòfon. Durant el 2011 van fer una gira per sis ciutats alemanyes que va culminar amb un concert multitudinari a l'Alte Kantine de Berlin i van aconseguir que l’àlbum Bed & Breakfast  arribés a Disc d’or.

El premi a la Trajectòria Personal és per Kitsch, un grup de rock fundat el 1985 a Banyoles per Lluís Costabella (veu i guitarra) i Joan Pairó (baix i veu). Van publicar el seu primer disc l'any 1990 i, des de llavors, han portat protagonitzat més de 200 concerts. Costabella i Pairó són els dos integrants del grup que s’hi mantenen des dels seus inicis.

El premi a la Millor Iniciativa Social s’ha concedit al projecte Dansa moviment teràpia de l’entitat Sòpuls. Aquest projecte té com a objectiu acostar dos móns com són la dansa i les persones amb discapacitat intel·lectual. A través d’aquesta activitat es potencia el desenvolupament personal, la salut i la inclusió. És un projecte de persones que dansen, i amb la dansa participen a espectacles, mostres, trobades...

Independentment de les seves capacitats, expliquen al públic -a través del seu cos en moviment- la història o una història, expressen vivències i sentiments.

Finalment, el premi a la Millor Iniciativa Empresarial ha estat per l’empresa VIDRESIF, S.A., dedicada a tot tipus de vidre i present als mercats internacionals. L’any 2011, VIDRESIF va ampliar encara més les seves instal·lacions, va construir tot un tren de vidre trempat en una nau nova i va fer una important inversió econòmica amb la contractació de nou personal.

El lliurament d’aquesta quarta edició dels Premis Banyolí de l’Any ha reunit més de 300 persone en el decurs d’un sopar, aquest divendres a la nit al pavelló de la Farga de Banyoles. La vetllada l’ha presidida la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, i ha estat presentada pel periodista Josep Puigbó. La Nit ha acabat amb l’actuació de Cor de Teatre, premiat l’any passat.

L’Ajuntament de Banyoles considera que la progressió que ha tingut la Nit dels premis, pel que fa a l’assistència al sopar de concessió, la consolida com una cita social de referència a la ciutat, que reconeix públicament la tasca que fan persones, empreses, entitats o associacions del municipi i la comarca.

Els Premis Banyolí de l’Any són una iniciativa de l’Ajuntament de Banyoles, que compta amb el suport del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, la Diputació de Girona, la Caixa, la FOEG, Agri-Energia, EPSA i Bassols Energia, i amb la col.laboració d’Aigua de Sant Aniol, Coca-Cola, Nestlé, Damm, Raventós i Blanc, Frigorífics Cornellà, Frit Ravich, Liderou i La Vanguardia.

Ràdio Banyoles i Banyoles Televisió són els mitjans de comunicació col·laboradors.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409