Blanes. Blanes aposta per acostar als barris les activitats pels joves amb la ‘Nau Vola’

La represa de l’activitat a Nau4 Espai Jove, el Casal de Joventut, també inclou diversos tallers, continuar amb el Servei Local d’Ocupació Jove i altres al·licients

Aquesta tardor el Departament de Joventut a través de la ‘Nau4 Espai Jove’ reprendrà les activitats que es fan al casal amb renovades energies i nous projectes. Un dels més engrescadors, endegat a principis d’estiu, és l’anomenat ‘Nau Vola – L’Espai Jove al Barri’, que neix amb la finalitat d’acostar barris i joves, descentralitzant els serveis de l’Àrea de Joventut arreu del territori del municipi.

Consisteix en traslladar l’activitat habitual que es faria una tarda a l’equipament de Nau4 a diversos veïnats. És a dir: el material per fer deures o dibuixar, jocs de taula, el Servei d’Informació Juvenil, així com un taller específic que tindrà un mes de durada amb una activitat oberta a tothom. Igual que es fa amb totes les activitats que s’organitzen a Nau4, està adreçat a joves d’entre 12 i 29 anys i es farà els dilluns, de manera que aquell dia el local de Nau4 estarà tancat.

L’objectiu és acabar arribant a tots els veïnats de la vila i, de moment, els dos primers en rebre aquest projecte seran Mas Florit i La Plantera. El primer barri, el de Mas Florit, acollirà a la pista esportiva un Taller de Rap de 18 a 20 h tots els dilluns hàbils d’octubre, mentre que el segon, el de La Plantera, allotjarà al Local de l’Associació de Veïns un Taller de Ceràmica de 18 a 20 h, coincidint amb els quatre dilluns del mes de novembre.

Programació Trimestral d’Activitats a Nau4 Espai Jove

La penúltima setmana de setembre està previst que comencin els quatre tallers programats durant aquest trimestre, fins al desembre. Tots els dimarts, de 17 a 19 h, hi haurà un Taller de Guitarra amb dos nivells. El primer és per a aquelles persones que mai no han tocat aquest instrument, i el segon per qui toca més de tres acords seguits, o per a qui ja ha fet el taller d’iniciació.

Els dimecres és el torn del Taller de Teatre amb el mateix horari: de 17 a 19 h. Es tracta que tothom qui tingui ganes de provar el món escènic com actriu o actor pugui provar fortuna, perdent la vergonya o la por que sempre pot suposar haver de pujar a un escenari i/o enfrontar-se amb un públic. A banda d’introduir-se en el món de la interpretació, també s’aprendrà l’expressió corporal com a mitjà d’expressió.

També serà els dimecres quan es farà el Taller Cuines del Món, de 17 a 20 h, destinat a tothom a qui li agradi cuinar. En aquesta activitat s’aprendrà a elaborar plats de difernts parts del món, de la mà dels mateixos joves. Per últim, els dijous de 17 a 19 h hi ha el Taller de Manga, per crear els propis personatges manga, a prenent a fer model sheet complets a llapis, utilitzant tècniques de proporció, volum i moviment. Cal dir que tots els tallers i activitats són gratuïtes, i les places són limitades. Més informació i inscripcions: https://linktr.ee/joventutblanes

Punt d’Informació Juvenil

Paral·lelament, també hi ha propostes per aquesta tardor al Punt d’Informació Juvenil del Carrer Ample. Més concretament n’hi ha 4: ‘Parlem de...’, una hora per petar la xerrada amb joves entorn a un tema d’interès a triar, que tindrà lloc el divendres 23 de setembre. D’altra banda, del 4 al 7 d’octubre, amb motiu de la ‘Setmana per la Salut Mental’, hi haurà diferents activitats i tallers per a la promoció del benestar emocional dels i les joves.

Les altres dues activitats són d’una banda ‘Què vull ser i què necessito’, un taller per descobrir les necessitats, les habilitats i els recursos de cadascú i reflexionar sobre els interessos professionals. Que es farà el 17 de novembre a les 5 de la tarda. De l’altra, ‘Busco pis – L’aventura del Lloguer’ està destinat a conèixer els aspectes claus per a la recerca d’un pis o una habitació de lloguer, i es farà el 13 de desembre a 2/4 de 6 de la tarda.

Servei Local d’Ocupació Juvenil

Aquesta tardor continuarà una experiència molt ben valorada per tothom: el Servei Local d’Ocupació Jove –SLO Jove- destinat a oferir acompanyament, orientació i assessorament en un procés d’accés al mercat de treball a joves d’entre 16 i 29 anys. Cada mes està previst que es faci una sessió doble per inscriure’s al servei. Més informació: WhatsApp o trucada: 680 71 89 53 – Correu electrònic: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. / https://linktr.ee/joventutblanes

1663661855la_nau_vola_(3).jpg
1663661855la_nau_vola_(4).jpg