El Prat. L'Ajuntament atorga més de 332.000 euros en ajuts per realitzar activitats extraescolars aquest curs, un 26% més que fa un any

El nombre d’ajuts concedits s’eleva enguany a 1.535, un 24% més que el curs passat. Les AFA, les entitats i la comunitat educativa de la ciutat han impulsat conjuntament la proposta extraescolars d’aquest curs, que compta amb activitats esportives, culturals, artístiques o de lleure.

La Junta de govern local de l’Ajuntament del Prat ha aprovat aquest dilluns, 12 de setembre, la concessió de diferents ajuts per a les activitats extraescolars del curs 2022/2023. En total, s’han aprovat ajuts amb aquesta finalitat per un valor total de 332.125 euros, un 26% més que fa un any. Pel que fa al nombre d’ajuts concedits, s’han elevat a 1.535, cosa que representa un creixement interanual del 24%.

L’objectiu de l’Ajuntament amb aquesta convocatòria ha estat el de garantir a totes les famílies de la ciutat la igualtat d’oportunitats en l’accés a aquest tipus d’activitats per tal de reforçar així la cohesió social del Prat. L’oferta d’extraescolars incorpora activitats de tipologies diverses, de caire esportiu, cultural, artístic o de lleure.

Consultes i període de recurs

Els ajuts atorgats i les sol·licituds d’ajuts desestimades es notificaran avui, 14 de setembre, per SMS al telèfon mòbil i a l’adreça de correu electrònic de cada sol·licitant. També es poden consultar els ajuts atorgats a l’enllaç habilitat amb aquesta finalitat al web municipal, on es pot trobar la mateixa informació de l’expedient corresponent rebuda per SMS i correu electrònic.

El període per efectuar qualsevol recurs començarà demà, 15 de setembre, i finalitzarà el proper 17 d’octubre. El tràmit es podrà fer, a través del sistema de cita prèvia, a l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) del Prat.

D’altra banda, per fer les inscripcions a les activitats extraescolars, és imprescindible mostrar la notificació electrònica de l’ajut concedit a l’entitat.

Les AFA, les entitats i la comunitat educativa, elements clau

Des de fa temps, el Pla Educatiu d’Entorn de la ciutat es construeix gràcies a les sinergies de treball de tots els agents que conformen la comunitat educativa de la ciutat: famílies, entitats, associacions i els propis Serveis municipals d’Educació de l’Ajuntament.

Les activitats extraescolars d’enguany són fruit del treball d’una comunitat educativa enfortida que pretén generar una proposta integradora i a la qual totes les famílies tinguin accés.

Tota aquesta dedicació es complementa amb el treball que realitzen les entitats esportives, culturals i de lleure educatiu de la ciutat, que, gràcies a la seva àmplia oferta, ofereixen activitats de qualitat a tota la ciutadania amb el suport de les àrees municipals d’Esports i Cultura.

També cal destacar la tasca de l’Àrea d’Acció Social i Comunitària, a través de l’Oficina Integral d'Atenció Social (OIAS), per a la tramitació i gestió dels ajuts de les activitats extraescolars. En aquesta convocatòria, s’han atorgat fins a 1.535 dels 1.945 ajuts sol·licitats, en base als criteris delimitats per la convocatòria d’ajuts en base a barems socials i econòmics i a la documentació requerida per sol·licitar-los.