Girona. L’Ajuntament de Girona presenta quatre nous vehicles per a la neteja de la ciutat

· Es tracta d’un furgó hidronetejador i d’una baldejadora per al Barri Vell i d’un camió cisterna d’aiguabatre i d’un vehicle netejaubicacions per a la resta de la ciutat

· Girona és la tercera ciutat de Catalunya que disposa d’una màquina netejaubicacions

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i el regidor de Sostenibilitat i Participació Ciutadana, Jordi Fàbrega, acompanyats de representants de l’empresa Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), han presentat aquest matí els quatre nous vehicles que s’han incorporat a la neteja de la ciutat a través de Girona+neta. En concret, es tracta d’un furgó hidronetejador i d’una baldejadora, destinats especialment al Barri Vell, i d’un camió cisterna d’aiguabatre i d’un vehicle netejaubicacions, destinats a la resta de la ciutat. Aquest darrer vehicle és una de les novetats més destacables d’aquestes últimes incorporacions, ja que permetrà, per primer cop, netejar la superfície que hi ha sota els contenidors. Aquestes quatre màquines se sumen a les set màquines escombradores que es van presentar fa uns mesos.

“Les màquines d’avui són especialment importants perquè fan referència al que ha estat sempre una demanda dels veïns de la ciutat i que és la neteja amb aigua dels carrers de Girona. Aquest fet és un element indispensable per la millora que estem buscant i a la qual ens hem compromès per aconseguir els estàndards de qualitat que la ciutadania exigeix”, ha manifestat l’alcalde de Girona, que ha afegit que el treball de les quatre màquines que s’han presentat avui és “probablement la clau més important de l’èxit del nou contracte i de la millora que els ciutadans han de començar a percebre”.

Carles Puigdemont ha destacat també el fet que la baldejadora estigui fabricada a Manresa i que la màquina netejaubicacions estigui desenvolupada a partir d’una patent feta aquí. A més, en aquest darrer cas, Girona és la tercera ciutat de Catalunya que disposa d’una màquina d’aquest tipus, després de Badalona i l’Hospitalet. “Això és tecnologia catalana d’alt nivell, i gràcies als contractes de molts ajuntaments de Catalunya s’està podent desenvolupar també tot un sector industrial que posa al mercat màquines que fins ara només es podien anar a comprar a l’estranger. Ens situem a l’avantguarda de la tecnologia però sempre pensant que això ha de servir també per estimular el teixit industrial català”, ha ressaltat.

El regidor de Sostenibilitat i Participació Ciutadana, Jordi Fàbrega, ha explicat que encara queden per presentar la maquinària gran, els camions de càrrega lateral i el camió que servirà per netejar els contenidors, entre d’altres.

El mes de març passat es va presentar la nova imatge i el nou logotip de l’empresa municipal Girona+neta, destinada a la gestió del servei de recollida de residus i de neteja pública de Girona. L’empresa adjudicatària del contracte, Fomento de Construcciones y Contratas (FCC), és el soci privat de la societat d’economia mixta Serveis Municipals de Neteja de Girona, SA i té un contracte de vuit anys amb la possibilitat de prorrogar-los dos anys més. La inversió inicial per a la posada en funcionament de l’empresa és d’aproximadament 8’5 milions d’euros i s’arribarà a un import total de 10 milions en els propers anys.

Detalls dels vehicles