Girona. L’Ajuntament de Girona presenta el primer espai tancat per passejar gossos de la ciutat

Està situat al parc del Migdia i properament se n’habilitaran tres més al parc de la Devesa, a la zona de Mas Masó i al barri de Palau

El regidor de Sostenibilitat i Participació Ciutadana, Jordi Fàbrega, acompanyat de representants de la Plataforma de Propietaris de Gossos, presentarà aquesta tarda el primer espai tancat adequat per poder deixar els gossos lliures de la ciutat. Es tracta d’un espai al parc de Migdia, en l’àmbit de l’entrada pel carrer de Barcelona, amb unes dimensions de 570 m².

A més d’aquest indret, aquesta setmana s’està ultimant també un espai amb aquesta finalitat al parc de la Devesa, entre la zona esportiva i el passeig de la Sardana, amb una superfície de 970 m²; i properament se n’habilitaran dos més: un al parc de la zona de Mas Masó al barri de Can Gibert del Pla (550 m²), i un altre en una zona al barri de Palau (500 m²), la ubicació exacta del qual s'ha d'acabar concretar amb la Plataforma de Propietaris de Gossos. L’habilitació d’aquests quatre espais és fruit de la petició d’aquesta entitat demanant llocs per poder deixar els gossos lliures i que ha portat l'Ajuntament de Girona a desenvolupar per primer cop una prova pilot per adequar espais delimitats per a aquesta finalitat.

Dins d'aquests espais tancats, la normativa aplicable continua essent l'Ordenança municipal de protecció, control i tinença d'animals exceptuant el fet de poder tenir el gos deslligat. Per tant, dins d'aquests recintes continuarà essent obligatori l'ús de morrió en cas de gossos perillosos o l'obligatorietat de recollir els excrements, entre d'altres.

Actualment s’està portant a terme a la ciutat una campanya de sensibilització adreçada a les persones propietàries de gossos per a la recollida d’excrements a la via pública i als espais públics, sota el lema “Juga net. Una Girona + neta també depèn de tu”. L’objectiu que persegueix la campanya està inclòs dins el Pla de xoc sobre neteja, seguretat i civisme que porta a terme l’Ajuntament de Girona aquest 2012.

Nota: L’acte de presentació serà avui a les 19.30 h a l’entrada pel carrer de Barcelona del parc del Migdia.