Altafulla. Altafulla recupera el trenet turístic d’estiu i amplia l’horari dels caps de setmana

Aquesta temporada el servei s’havia hagut de substituir per un microbús a causa d’una avaria greu de la maquinària

Altafulla ja disposa novament del trenet turístic. El servei, que ha entrat en funcionament aquest passat divendres 12 d’agost a la tarda, no s’ha pogut posar en marxa fins ara a causa d’una avaria de caràcter greu que patia la locomotora tractora, i que feia impossible que pogués transitar per la via pública. Amb tot, mentrestant s’ha ofert una alternativa mitjançant un microbús amb la voluntat de no deixar sense activitat als usuaris.

Des del 13 de juliol aquest altre mitjà ha donat servei de mobilitat tant al veïnat com als forasters que han visitat el municipi, una substitució que ha anat a càrrec de l’empresa gestora. Amb la recuperació del trenet, el regidor de Turisme d’Altafulla, Jaume Sánchez, ha explicat que el servei es prestarà fins a principis de setembre, i que ara el consistori ha aprofitat el canvi per ampliar-ne els horaris.

D’aquesta manera, l’inici de recorregut, és a les 18 h., les 19 h., les 20 h., les 21 h., les 22 h., i les 23 h., de dilluns a diumenge a la plaça dels Vents. I d’ara en endavant també els divendres i dissabtes a les 11 h., les 12 h. i les 13 h. des d’aquest mateix punt. A les mitges hores s’atura al Castell i el recorregut que segueix fa parada a la plaça Consolat de Mar, a la cruïlla entre els càmpings Santa Eulàlia i Don Quijote, a la plaça Martí Royo, a la plaça del Pou, al Castell, a la Ronda (a l’alçada de la plaça de la Pedrera i a l’alçada del carrer Avellaners) i a la Piscina Municipal.

Les tarifes són de 5,5 euros el bitllet senzill la gent adulta, i de 2,5 euros els infants de 4 a 12 anys i les persones de més de 65 anys. Paral·lelament també hi ha abonaments de cap de setmana (és a dir, de 2 dies) a un preu de 6 euros els adults i 4 euros la canalla i la gent de 65 anys o més; setmanals (és a dir, de 7 dies), per 25 euros els adults i 10 euros els infants i gent gran; i mensual, de 40 euros i 18 euros, respectivament, els adults i els nens i avis. La informació de servei tot plegat es pot trobar a l’Oficina de Turisme de la plaça dels Vents.