Cistella. L'Ajuntament de Cistella ha construït +Cistella, una comunitat energètica que posarà en marxa aquest mes de setembre de la mà d'Agrienergia

La comunitat energètica, posada en marxa per l’Ajuntament de Cistella amb participació ciutadana, començarà a funcionar plenament al setembre d’aquest any

L’Ajuntament de Cistella, va posar en marxa fa uns mesos un projecte de transició energètica local, basat en la constitució d’una comunitat energètica per a subministrar energia renovable i km0 als equipaments públics i veïns del municipi que volguessin participar.

L’energia de la comunitat s’obté d’una instal·lació fotovoltaica, ja en funcionament, ubicada a l’escola municipal, i es reparteix amb coeficients variables al llarg de l’any entre la mateixa escola, l’Ajuntament, el dispensari, el camp de futbol i la piscina, que deixaran d’agafar de la xarxa elèctrica el 30% de l’energia que actualment consumeixen.

A més, el projecte es va obrir als ciutadans del municipi, que van respondre amb tant d’interès, superant en un 20% les expectatives d’inscripció, que l’Ajuntament va haver d’ampliar la part d’energia destinada a participació ciutadana.

Aquests veïns estalviaran una mitjana del 20% de la seva factura elèctrica anual.

La comunitat ja és una realitat i estarà funcionant plenament al setembre, una vegada acabi el procés de legalització de la comunitat.

El disseny funcional, tècnic, econòmic i legal de la comunitat +Cistella ha anat a càrrec d’Agrienergia Solar, empresa elèctrica local que, amb la seva experiència al sector i la seva aposta d’innovació a favor del canvi de model energètic, garanteix l’èxit energètic i econòmic del projecte, a més dels beneficis de descarbonització plantejats per l’entorn més proper.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409