Titulars
A+ A A-

Blanes. Blanes incorpora una nova categoria de Gènere No Binari a la 78a Travessia del Port de diumenge vinent

Serà la segona edició en què es farà el nou recorregut de 900 metres amb un circuit circular que té la sortida i arribada a la platja de l’alçada del Banc dels Músics del Passeig de Mar

Tot i que fins al moment ja hi ha una bona pila d’esdeveniments de tota mena que s’han pogut recuperar i tornat a celebrar després de l’aturada provocada per la pandèmia, encara n’hi ha forces que no ho han fet. Un d’ells és la Travessia Popular del Port de Blanes, que solia ser el preàmbul de l’arribada de la Festa Major Petita, la dels Copatrons Sant Bonós i Sant Maximià.

Diumenge vinent, 7 d’agost, és quan tindrà lloc la seva 78a edició després que l’anterior, la del 2019 va complir-ne 77. Igual que llavors, es tornarà a repetir el què va ser novetat fa tres anys. Es va modificar el recorregut, així com la ubicació de la sortida i l’arribada. Enlloc de ser lineal, ha passat a ser circular, propiciant que tots els elements de la prova esportiva estiguin situats allà mateix, dins un recinte controlat instal·lat al Passeig de Mar.

La distància continuarà sent la mateixa que s’ha mantingut durant 77 anys: 900 metres d’allargada, amb el canvi que enlloc d’anar d’extrem a extrem surten i arriben des del mateix lloc. Aquest recorregut està pensat perquè tothom qui es vegi en forma pugui completar la prova, d’aquí que es tracti d’una Travessia Popular. Cal dir que precisament aquest component de ser popular l’ha fet sobreviure durant tants anys, més de ¾ de segles de vida.

Després de la sortida, cal nedar prop de la platja en direcció a Sa Palomera, i un  cop travessades les boies de senyalització, tornant per la part més externa fins el mateix lloc de sortida. A banda dels qui són esportistes amateurs, majoritàriament hi participen grups de famílies, amics o bé aficionats a aquest esport que neden plegats aprofitant per fer esport alhora que passen una bona estona, en el què ha esdevingut una tradició.

Principal Novetat: nova categoria de Gènere no Binari

Aquest 2022 la principal novetat és que s’ha afegit una quarta categoria a les 3 que ja  hi havia fins ara. Es tracta de l’Open de Gènere No Binari, és a dir: identitats de gènere que es reconeixen amb aspectes femenins i masculins. Les persones que s’identifiquen com a no binàries utilitzen pronoms neutres, i demanen que se’ls identifiqui com a tals, com per exemple ‘elles’.

Aquesta quarta categoria s’afegeix a les que hi ha hagut els darrers anys: Open Femení, Open Masculí i Open Especial, per a persones amb mobilitat reduïda. Pel que fa als guardons que es lliuraran, hi haurà trofeu per a les tres primeres persones classificades a l’Open Femení i l’Open Masculí; un trofeu per a la nedadora més veterana i per a la més jove; un trofeu pel nedador més veterà i pel més jove; una Menció Especial per a la primera persona classificada en l’Open Especial; així com un trofeu per a la primera persona classificada en l’Open de Gènere No Binari, una categoria que es valorarà si preval a partir de 10 inscrits. En cas que no s’arribi a aquesta xifra, se’ls preguntarà en quina de les dues altres categories (masculina o femenina) volen participar.

Recinte d’Organització al Banc dels Músics del Passeig de Mar

El recinte central de l’organització de la travessia estarà situat al Passeig Pau Casals, al costat del Banc dels Músics on hi ha el Monument al Sardanista. Aquí s’hi podran fer les inscripcions presencials a primera hora del matí si no s’arriba al límit d’inscrits, també es farà la recollida dels kits de participació, així com el servei per guardar la roba i les motxilles. Finalment, quan acabi la prova, s’oferirà el tradicional piscolabis i es farà el lliurament de premis.

El kit de participació, a banda del xip crono  i el casquet de bany, també inclou una calcomania amb el número de dorsal que cal posar al braç dret: per a la validació del temps del cronòmetre es mirarà aquest costat. A l’hora de plantejar-se el canvi de recorregut, l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Blanes ha comptat amb l’ajuda del Club Triatló Blanes, que al 2019 ja va dissenyar el nou circuit, molt ben valorat per tothom en la primera edició que es va fer llavors.

Un màxim de 400 participants

La inscripció ja va començar a fer-se online al juliol, amb un topall màxim de 400 persones. El preu és de 5 €/persona per internet, i l’enllaç és http://www.9hsports.cat/ca/informacio_cursa/472, en funcionament fins el divendres 5 d’agost a les 12 del migdia, o fins el límit establert. En cas que diumenge vinent no s’hagi arribat als 400 participants, es podrà fer la inscripció presencial al recinte de la prova des de les 8 fins 2/4 de 10 del matí, al preu de 6 €/persona. Pot participar gent de totes les edats, si bé les persones menors de 12 anys han d’anar acompanyades per un adult responsable. La sortida es farà a les 10 del matí, i a ¼ de 12 es lliuraran tots els premis previstos en les diferents categories d’Open.

La prova està organitzada per l’Àrea d’Esports de l’Ajuntament de Blanes, i forma part de la marca ‘Blanes X Runners’. Col·laboren la Policia Local i Protecció Civil de Blanes, així com el Club Triatló Blanes, el Club Vela Blanes i The Sup Paradise des del punt de vista logístic i organitzatiu. Per la seva banda, Mc Donalds aportarà els sucs de taronja que serviran per esmorzar i a les 14 primeres persones classificades els lliurarà un val per un lot de productes frescos de l’empresa blanenca Freskibó.

1659630546sortida_participants_1.jpg
1659630546sortida_participants_2.jpg
1659630546carla_dom?nguez_-_1a_classificada.jpg
1659630546ricard_pujol_-_1er_classificat.jpg