Olot. Programació Cultural de la Fira de Sant Lluc

Batllori, Ferreres, Jap, Kap i Biri dibuixen l'actualitat
Els més reconeguts ninotaires i il•lustradors del país participaran el divendres 19 d’octubre, a les 7 de la tarda, en una taula rodona titulada “Dibuixant l’actualitat”, en el marc de la Fira del Dibuix i la Fira de Sant Lluc d’Olot. L’acte pretén reunir en una mateixa taula els ninotaires dels principals mitjans de comunicació, que amb els seus dibuixos cada dia relaten amb humor l’actualitat. En concret, participaran Toni Batllori (La Vanguardia), Miquel Ferreres (El Periódico), Jap (El Punt Avui) i Kap (El Mundo Deportivo). La xerrada serà moderada per en Biri, ninotaire i dibuixant de còmics d'Olot.
Des de l’any passat la Fira de Sant Lluc incorpora un espai important dedicat al dibuix, aprofitant el prestigi i ressò de la Fira del Dibuix, que enguany arriba a la seva 57è edició. Per això, l’Ajuntament d’Olot i el Patronat de la Fira han organitzat aquest acte, que relaciona el dibuix i l’actualitat. La idea és que els participants expliquin com es plantegen els continguts de les vinyetes i quin procés d’elaboració segueixen.

Jornada de portes obertes als museus d'Olot
A més, amb motiu de la Fira de Sant Lluc, els dies 18, 20 i 21 d’octubre, els Museus d'Olot celebraran tres jornades de portes obertes, d'accés gratuït per a tothom que vulgui visitar els fons dels diferents espais.

Sant Lluc en família
Aquests tres mateixos dies, el Museu dels Sants d’Olot oferirà una proposta per a tota la família. L’activitat, que és gratuïta i es podrà fer durant les hores d’obertura del Museu, presentarà la figura de sant Lluc, patró dels metges, dels ramaders i dels pintors, i plantejarà uns enigmes que faran que els participants hagin de recórrer les instal•lacions del Museu i finalment escullin una de les peces exposades per després dibuixar-la i pintar-la. El material necessari per fer l’activitat serà entregat a la recepció. Tots aquells que ho vulguin podran deixar el seu dibuix exposat al Museu.

Visita els museus i vola!
Gràcies a la col•laboració de Vol de Coloms, entre tothom que visiti el Museu dels Sants i el Museu de la Garrotxa entre el 18 d’octubre i el 30 de novembre se sortejarà un vol en globus. Només cal omplir una de les butlletes que trobareu als mateixos museus. Alhora, el Museu dels Sants organitza una activitat per a tota la família el dia de Sant Lluc, relacionada amb aquest sant.

Presentació del llibre En Berga i en Vayreda al taller d'Olot, de Miquel Oliveras
Una altra proposta cultural del programa serà la presentació, el dia 20 d'octubre, a 2/4 de 7 de la tarda, al Museu dels Sants d'Olot, del llibre En Berga i en Vayreda al taller d'Olot, de Miquel Oliveras.
Aquesta història il•lustrada relata el moment en què Josep Berga i Boix, conegut com l’avi Berga, i Joaquim Vayreda van emprendre l'aventura de fundar un taller de sants amb la voluntat de donar sortida professional als alumnes de l'Escola de Belles Arts d'Olot, en aquells moments dirigida per Berga i Boix. Els dibuixos originals del llibre romandran exposats, del 5 al 28 d'octubre, a Can Trinchería.

I també... Naïf, Quimi Portet, Pep Bou i Concert-Homenatge a la Sardana Adéu, Vila d'Olot
L’espectacle Naïf de Toti Toronell, la presentació del nou disc de Quimi Portet Oh My Love, el Rebufaplanetes de Pep Bou i el concert de fires en homenatge a Honorat Vilamanyà, són les quatre propostes culturals que aquest octubre complementaran la programació de la Fira de Sant Lluc 2012, i per a les quals ja es poden adquirir entrades anticipades: directament, al Teatre Principal i a Can Trinchería, o bé per Internet, a http://teatreprincipal.olot.cat i http://salatorin.olot.cat).
El dijous 18, a les 9 del vespre, Toti Toronell oferirà al Teatre Principal, dins la programació del LAP, Naïf, un espectacle sorprenent creat a l’entorn d’un pallasso despistat, tendre i entranyable.
L’endemà divendres, a les 11 de la nit i a la Sala El Torín, Quimi Portet presentarà el repertori del seu vuitè disc, Oh My Love, i aprofitarà per repassar temes de la seva extensa carrera en solitari.
Pep Bou, conegut arreu del món pels seus espectacles de bellesa etèria, portarà el dissabte al vespre (20h), al Teatre Principal, Rebufaplanetes, una combinació justa entre la precisió tècnica i l’excel•lència teatral. Un bon argument, espectacularitat visual i originalitat són els secrets d’una proposta captivadora, formulada a partir de la fràgil bellesa d’una bombolla de sabó.
La quarta i darrera proposta cultural de la Fira de Sant Lluc és el concert-homenatge del diumenge 21, a les 6 de la tarda, dedicat al prolífic compositor Honorat Vilamanyà, creador de la sardana Adéu, vila d’Olot. Anirà a càrrec de la cobla La Principal d’Olot i de les corals Croscat i Cantabile Cor de Cambra, és un dels actes commemoratius del 50è aniversari de l’Agrupació Sardanista Olot, i es podrà veure al Teatre Principal.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409