Platja d'Aro. Nova oferta de cursos de català per a adults a Castell-Platja d'Aro amb vuit propostes de formació de nivell bàsic, elemental i intermedi

Les inscripcions del primer quadrimestres seran de l’1 a l’11 d’octubre

Nova oferta formativa de català per a adults a Castell-Platja d’Aro per a aquest curs 2012-2013, dividida en dos grans períodes: de novembre a febrer, i d’abril a maig, programats pel  Consorci per a la Normalització Lingüística amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro. Les inscripcions del primer quadrimestre serà de l’1 a l’11 d’octubre, de dilluns a dijous de 10 a 12.30 h al Centre Cívic Vicenç Bou de Platja d’Aro; i el 2 i el 9 d’octubre també de 16.30 a 19 h. Els cursos, de 45 hores cadascun, són de nivell bàsic, elemental i intermedi. Els tres de nivell bàsic són gratuïts, i els elementals i intermedis tenen una matrícula de 33’22 euros i 57’72 euros respectivament, amb un 50% de descompte per a jubilats, pensionistes i famílies nombroses, i del 70% per a aturats. Més endavant hi haurà un segon període d’inscripció per als cursos de primavera (més informació: www.cpnl.cat . Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . T 972 642 310).

El curs passat, sumant els dos períodes docents es van programar 13 cursos amb la participació de 291 persones (146 alumnes en els set cursos del primer quadrimestre; i 145 en els sis del segon). El cursos de nivell bàsic s’adrecen a no catalanoparlants que volen desenvolupar les habilitats de comprensió i producció orals, amb la finalitat de resoldre en català les necessitats fonamentals de la vida quotidiana. Els de nivell elemental s’adrecen a no catalanoparlants que volen consolidar i ampliar les habilitats orals, escoltar i parlar i desenvolupar les escrites amb la finalitat d’ampliar el seu camp d’acció en català a àmbits nous, amb un llenguatge que s'adapti a la situació comunicativa, encara que sigui sense la fluïdesa, desimboltura o riquesa, amb què ho faria amb la llengua materna. Els de nivell intermedi s’adrecen a qui domina en gran part la llengua oral, i tenen per objectiu aprendre a expressar-se per escrit i oralment en varietat estàndard i en diferents registres, de manera prou precisa, fluida i correcta perquè pugui ser comprensible per al receptor i amb un grau de coherència i adequació acceptables.

Complementàriament, enguany també es mantindrà la proposta Voluntariat per la Llengua (VxLL), que a Castell-Platja d’Aro arribarà a la seva 11a edició (de desembre a febrer). En la darrera l’edició es van constituir 18 parelles. VxLL és un programa de foment de l'ús social amb l’objectiu de facilitar a les persones que tenen coneixements bàsics de català la pràctica de la llengua en contextos no simulats, per tal que es decideixin a parlar-la. També vol promoure entre el col·lectiu catalanoparlant la idea que no cal canviar de llengua per acollir millor les persones que arriben a casa nostra. Impulsat per la Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya i el Consorci per a la Normalització Lingüística té com a objectiu fonamental facilitar a les persones que tenen coneixements bàsics de català la pràctica d'aquesta llengua en contextos reals, per tal que es decideixin a parlar-la. S’adreça a majors d'edat que parlen mínimament en català, i els voluntaris també han de ser majors d'edat, parlar català habitualment i poder comprometre's a dedicar 10 hores, una per setmana, a conversar en català amb la persona assignada.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409