Vilablareix. Unes 4.000 persones passen per la 5ª edició de la Fira de la Tardor

Unes 4.000 persones aproximadament han passat aquest diumenge per Vilablareix amb motiu de la 5ª edició de la Fira de la Tardor, Pagesia i Artesania.

Aquest any s'hi van poder veure fins a 50 paradetes d'artesans i un total de 8 oficis diferents ubicades al carrer Marroc. Mentre que a la plaça del Perelló s'hi va ubicar una extensa mostra d'estris i productes del camp de veïns i veïnes del poble.

En concret, a Can Ballí, s'hi va muntar una detallada exposició d'eines i i objectes de la llar tradicional catalana que va atraure a una gran quantitat de gent durant tot el dia. A més, a la plaça del Perelló s'hi ha celebrar també la tradicional trobada de puntaires amb 130 participants.

La Fira de la Tardor és un fira que organitza el poble de Vilablareix i en la que s'hi implica tant veïns i veïnes, com regidors, tècnics i el mateix alcalde en l'organització i celebració de la Fira. Aquest any, en concret, hi han treballat més de 70 persones entre personal de l'Ajuntament i membres voluntaris d'entitats com l'Ateneu de la Dona, els Amics de Sant Roc, el grup de joves, el Futbol Club Vilablareix i Som Taiatru.

Des de l'Ajuntament, que va començar a organitzar la Fira ja al mes d'abril, es vol l'esforç de tots els participants i voluntaris, així com als 16 masos i veïns que han cedit part dels seus objectes de casa per la celebració de la festa.

L'alcalde, David Mascort, va manifestar que aquest és “un dia per mostrar a tothom com és el poble de Vilablareix”. “Aquest any està funcionant molt bé i cada any va creixient”, va valorar l'alcalde.

La jornada es va complementar amb diverses activitats com passejades amb ponis, mostra de tractors o amb la demostració de com es ferra un cavall. Per la tarda la festa va continuar amb una cercavila de colles geganteres que van sortir des de les zones verdes del carrer Marroc i van anar fins a la plaça del Perelló on es va fer el ball tradicional.