Girona. Comença la nova temporada als clubs de lectura de les biblioteques municipals

Amb la tornada de les vacances d’estiu, s’inicien de nou els clubs de lectura a les biblioteques municipals. Les biblioteques de Girona, Salt i Sarrià de Ter ofereixen 26 clubs adreçats a més de 350 lectors i lectores que tenen interès per comentar obres literàries amb altres persones. Entre les novetats d’aquesta temporada hi ha el club de novel·la d’intriga que organitza la Biblioteca Salvador Allende, a més del club de literatura i art que fa la Biblioteca Pública de Girona.

Els clubs de lectura es creen a partir de persones interessades a compartir la lectura i el comentari d'obres diverses. És un espai de tertúlia i debat, en què el grup s'organitza per llegir el mateix llibre i reunir-se un dia, a la biblioteca, per comentar-lo. Es tracta d'una activitat que reuneix persones amb una afinitat comuna: el gust per la conversa i la lectura. Amb els clubs de lectura es presenta l’oportunitat de comentar de manera habitual els aspectes que agraden més i menys d’un llibre i la possibilitat d’aprofundir en cada lectura més enllà de la simple valoració: durant la trobada mensual es pot fer un apropament crític a l’obra de la mà d’una persona que condueix la reunió. A més, a partir del clubs es promou un ús participatiu de la biblioteca, on el grup pren vida pròpia i pot arribar a desenvolupar altres activitats de manera conjunta.

Avui en dia, els clubs de lectura s’han convertit en una oferta ineludible de les propostes que ofereixen les biblioteques i s’adrecen a tot tipus de públic, diferenciat per edats, per tipus de text, per temàtica o fins i tot per poder millorar les habilitats lectores o de la llengua en la qual està escrit el llibre. Enguany, es mantenen els clubs en anglès tant a Girona com a Sarrià de Ter, per aquelles persones que tenen un mínim domini d’aquesta llengua i volen millorar-lo.

Activitats

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409