Cassà de la Selva. Noves ajudes per COVID i projecte de reforma a Can Trinxeria

Noves ajudes per COVID i projecte de reforma a Can Trinxeria

En la darrera Junta de Govern Local es va aprovar el projecte de reforma de Can Trinxeria, que ja estava contemplat als pressupostos, avui s'ha informat del projecte al ple.

El projecte consisteix a fer una reforma interior del segon pis, per ubicar-hi nous espais d'exposició i la sala de formació a més de fer adaptacions a la primera planta i a la planta baixa per donar-hi nous usos.

L'interior del segon pis es troba buit, i amb aquesta reforma es completarà la reforma total de l'edifici, que ja havia estat reformat prèviament per acollir diferents serveis de l'ajuntament. Aquest nou projecte inclou la reorganització dels espais, la creació de noves instal·lacions a més de la modificació del paviment per tal de deixar-ho a la mateixa cota. Es farà una intervenció mínima per assegurar la conservació de l'encant de l'edifici, les obertures de les façanes es canviaran, però no es veuran modificades en dimensió ni materials usats, ja que es troben protegides. A la planta baixa es canviarà l'ús d'alguns espais per ubicar-hi dos despatxos més i també es canviaran lleugerament els accessos per facilitar la circulació de persones i l'accés a les plantes superiors.

Els nous espais habilitats permetran reubicar les oficines d'atenció al ciutadà que ara es trobaven a altres edificis com els serveis socials, ciutadania o el jutjat de pau que estaran tots centralitzats a Can Trinxeria juntament amb els altres serveis que ja hi són com promoció econòmica, la borsa de treball, l'agent digital o els diferents cursos d'ocupació.

El total de la reforma està pressupostada en 336.578,43 € IVA inclòs. Després de la seva aprovació a la Junta de Govern Local, el projecte estarà en exposició pública per la seva aprovació definitiva i la seva posterior licitació, es preveu que les obres comencin el 2022.

Projecte d'enderroc parcial de Can Parera i adequació de l'edifici com a aparcament

A més d'aquesta reforma també s'ha aprovat el projecte de construcció de 17 noves places de pàrquing a la Plaça Mossèn Cinto Verdaguer, a la finca coneguda com a Can Parera. La finca es va adquirir per part de l'ajuntament fa un any per 278.915 € i consta d'una casa i una nau adjacent, la casa s'enderrocarà per fer-hi nous aparcaments i la nau adjacent serà reformada per crear una plaça coberta que permeti un ús polivalent de l'espai. D'una banda es podrà aprofitar per ubicar-hi aparcaments i d'altra es podrà utilitzar per fer-hi activitats culturals o altres actes que tinguin lloc a l'aire lliure i que, en aquest cas es podran realitzar en dies de pluja o calor. La plaça està ubicada al nucli antic, molt a prop de la plaça de la Coma, on es vertebra l'activitat principal del nucli urbà, amb aquestes noves places d'aparcament es podrà descongestionar el centre i facilitar l'aparcament a la zona comercial. El cost previst de l'execució del projecte és de 137.909,01 €, IVA inclòs.

Noves subvencions per persones assalariades i per empreses i per a persones autònomes cassanenques afectades per la COVID-19

L'Ajuntament de Cassà de la Selva promou una sèrie d'ajudes econòmiques per persones afectades per la COVID-19. S'han aprovat les bases per regular subvencions per a les persones que s'han vist afectades per un ERTO/ERO o que hagin perdut la feina a conseqüència de la crisi derivada de la COVID a partir del 14 de novembre de 2020. Es contemplen ajudes de fins a 600 € per a persones treballadores per compte d'altri, que estiguin empadronades a Cassà de la Selva, que hagin patit un comiat o un ERTO/ERO durant un mínim de seixanta dies i que tinguin un sou brut inferior als 2.000 €.

També s'han aprovat les bases per atorgar subvencions de fins a 500 € per a autònoms i petites empreses amb seu a Cassà, amb activitat no essencial i amb una plantilla no superior a deu treballadors. La convocatòria d'aquest any tindran en compte les pèrdues ocasionades per l'aturada obligada a l'estat d'alarma.

1627416488IMG-20210727-WA0013.jpg

1627416488IMG-20210727-WA0011.jpg