Blanes. 140 participants a la Pedalada 2012 de Blanes

L’activitat s’ha fet simultàniament a diversos municipis catalans sota el lema Mou-te en la direcció correcta en motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura

La Pedalada 2012 que s’ha fet avui al matí a Blanes ha comptat amb un total de 140 participants, la major part dels quals ha fet una ruta amb bicicleta que ha transcorregut pel nucli urbà del municipi i els camins dels afores. La ruta ha tingut com a punt de sortida i arribada el passeig de Mar. La resta de participants han estat els nens i nenes amb bicicletes amb rodetes i tots aquells menors de 12 anys que han preferit fer un circuit d’habilitats instal·lat al mateix passeig de Mar.

Com a cloenda de la Pedalada 2012 l’alcalde de Blanes, Josep Marigó, ha donat a conèixer a tots els participants l’estalvi de CO2 que s’ha aconseguit fent el recorregut amb bicicleta comparat amb el que hagués suposat fer-lo amb un vehicle motoritzat: 238 quilos. Altres dades relacionades que també han conegut els ciclistes han estat els 840 grams d’emissions de NO (òxids de nitrogen, el culpable de l’efecte hivernacle) que s’han evitat i els 70 grams d’emissions de partícules de PM10 (partícules de menys de 10 micres) que també s’han evitat.

L’alcalde de Blanes ha destacat els avantatges que suposa la utilització de la bicicleta: “Els beneficis pel medi ambient són també beneficis per a les persones. Cada any tenim molta més repercussió i molts més participants que s’uneixen per gaudir d’aquest dia i així cremar unes quantes calories i cremar menys combustible movent-hos”.

Les activitats que s’han fet avui formaven part de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a la qual s’ha adherit l’Ajuntament de Blanes i que es duu a terme a Catalunya del 22 al 29 de setembre sota el lema Mou-te en la direcció correcta. A Blanes, la Pedalada 2012, s’ha completat amb el Taller d’Inspecció Tècnica de Bicicletes (ITB) a càrrec de dos clubs ciclistes blanencs: Freebike i Bici-aventura. Tots els participants que han volgut han pogut dur-hi les seves bicicletes perquè se’ls fes una revisió.

Els participants, a banda de rebre cadascú d’ells una matrícula per identificar la seva bicicleta, també han estat obsequiats a la seva arribada amb clauers, imants, vanos i boc’n rolls, embolcalls pels entrepans reciclables ja que, a diferència del paper de plata, serveixen per a utilitzar molts cops.

Per a l’organització d’aquestes activitats el Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Blanes ha comptat amb la col·laboració dels departaments d’Esports, Joventut, Policia Local i Brigades Municipals, així com de l’Agrupament Escolta Pinya e Rosa, el Club Bici-aventura i Freebike.

Per a més informació :

Eva Palau – 608 880 002 i 654 725 106