Cassà de la Selva. Acte de Rebuig a la violència masclista i vicària, 14 de juny de 2021

Aquests darrers dies s'ha conegut el tràgic desenllaç de la desaparició de dues nenes a Tenerife. Aquest cas posa de manifest la violència vicària, una de les formes de la violència masclista que consisteix a utilitzar els fills i les filles per castigar les mares.

Des del 2013, més de 1000 dones han mort assassinades per les seves parelles o ex parelles, 41 menors han mort a mans del pare, parella o ex parella de la mare i 303 han quedat orfes.

Condemnem qualsevol classe de violència masclista i demanem que la legislació protegeixi les víctimes directes i indirectes que sovint queden en un segon pla pel que fa a les condemnes i les mesures de protecció.

En les setmanes vinents es preveu que entri en vigor una nova Llei de Protecció de la Infància i l'Adolescència davant la Violència que inclourà la violència vicària com a forma de violència contra les dones i perquè preveu la suspensió dels règims de visites quan hi ha una sentència o fins i tot quan hi ha indicis.

Com a societat, a més de condemnar, hem de ser capaços de protegir a les víctimes, denunciant qualsevol forma de maltractament i donar suport i recolzament social, institucional i jurídic a les víctimes.

Així doncs farem un minut de silenci en record de totes les víctimes de violència masclista i vicària, units contra totes les formes d'agressió masclista, i ens unim a les federacions catalana i espanyola de municipis en aquest acte.