Girona. L’Ajuntament de Girona inaugura el Museu de la Fotografia de la ciutat

Es tracta d’un centre virtual pioner, on s’exposaran les imatges més representatives de la fotografia gironina

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, i el cap del Servei de Gestió Documental, Arxiu i Publicacions, Joan Boadas, han presentat aquest matí el Museu de la Fotografia de Girona (MFGi), augura el MFGi, un museu virtual on s’exposaran aquelles imatges més representatives de la fotografia gironina, dels autors i autores més destacats, dels principals gèneres fotogràfics i de les diferents manifestacions fotogràfiques vinculades a la nostra ciutat.

El Museu de la Fotografia de Girona és un espai virtual on es pot passejar mitjançant la tecnologia 3D. El visitant, quan entra, es troba a l’interior de la sala d’un museu, amb els panells informatius i les fotografies penjades a les parets, i un itinerari pensat per tal que aquest pugui descobrir, pas a pas, les obres fotogràfiques exposades.

“Avui presentem un equipament cultural que té tots els avantatges d’un equipament presencial i, fins i tot, més. Pot competir en termes de contingut exactament igual que un altre; pot competir en termes de visitants, i fins i tot més, perquè està obert a tot el planeta, i a més contribueix igual que els altres equipaments en tot el que significa a servir al patrimoni, a la memòria i a la creativitat  de la ciutat”, ha remarcat l’alcalde de Girona, que ha subratllat que aquest espai reforça el paper de Girona com a “capital cultural i a l’avantguarda”. Carles Puigdemont ha volgut posar èmfasi també en el “valor” que té aquest museu com a eina pedagògica, ja que “estem fent molt més atractiu el consum cultural” i “estem apropant públics potser generacionalment remots a l’obra de creadors molt distants”.

El MFGi ha estat desenvolupat per l’empresa Evol (Equipaments Virtuals Online), amb la mateixa tecnologia 3D que s’aplica en els videojocs, la qual cosa suposa un pas endavant respecte a projectes existents en l’actualitat, com Google Art, ja que en aquest cas el desplaçament a través dels diferents espais virtuals és continu i sense interrupcions. Cal destacar, doncs, el caràcter pioner en l’aplicació d’aquesta tecnologia en l’àmbit museístic. D’altra banda, l’aplicació està preparada per accedir-hi tant des de dispositius mòbils, com Ipad i Iphone (properament estarà disponible i s’està treballant en la versió per al sistema operatiu Android), com també des de qualsevol ordinador en un entorn web. En aquest sentit, l’alcalde de Girona ha ressaltat el fet que “els gironins que estiguin passejant pel món podran portar aquest museu a la butxaca”.

El MFGi s’ha obert amb la sala dedicada a l’obra de Josep Buil i Mayral (Girona, 1920 – Eivissa, 2005), una figura cabdal per entendre els primer passos de la fotografia moderna catalana dels anys de la postguerra. Tot seguit s’aniran obrint noves sales d’exposició per tal d’oferir un recorregut entorn de l’obra dels fotògrafs i fotògrafes de la nostra ciutat, amb l’objectiu de promoure i posar en valor l’obra de creació fotogràfica tant històrica com contemporània.

Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 667732409