Santa Coloma de Farners. L’Ajuntament de Santa Coloma de Farners aprova el Pla Local de Joventut 2012-2015

El Pla Local de Joventut de Santa Coloma de Farners s’ha elaborat en diferents fases. S’ha fet una visualització del que es disposa en infraestructures, personal o activitats i s’ha fet una posterior anàlisi de la realitat juvenil colomenca mitjançant un recull de dades sociodemogràfiques, grups de treball participatius, entrevistes en profunditat a professionals i un qüestionari online.

Amb totes aquestes accions s’ha pogut fer una diagnosi que ha servit de base per a prioritzar i planificar les propostes entorn a 7 eixos de treball. En aquest pla, l’Ajuntament ha apostat per reordenar i sensibilitzar els recursos personals.

El Pla Local de Joventut colomenc vol treballar des de la interdepartamentalitat i la transversalitat entre les diferents regidories de l’Ajuntament i les diferents institucions que operen en el municipi. Igualment, busca una coresponsabilitat i una participació activa dels joves i del teixit associatiu. Aquesta metodologia s’ha seguit tant en l’elaboració del PLJ (en la recollida d’informació i en els grups participatius) i es vol seguir en la implementació del mateix durant els propers 4 anys. Les dues grans línies estratègiques a seguir i que marquen el disseny de la planificació de les actuacions són equilibrar les trajectòries vitals dels joves i enfortir el teixit associatiu.

Gabinet de Premsa
Regidoria de Comunicació