Roses. Inici del curs a l’Escola d’Adults

L’Escola Municipal d’Adults de Roses acaba d’iniciar les classes corresponents al curs escolar 2012-2013. Un total de 78 alumnes han iniciat la seva formació en català (nivell inicial i bàsic), castellà bàsic, formació instrumental o en les proves de preparació d’Accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà (ACFGM). Encara hi ha places disponibles.

L’oferta formativa de l’Escola Municipal d’Adults de Roses per al present curs que s’acaba d’iniciar consta en l’apartat d’idiomes dels cursos de català inicial (dilluns i dimecres de 10 a 11.45 i divendres de 10 a 11.30 h); català inicial per a persones no alfabetitzades (dimarts i dijous de 9 a 10.45 h i divendres de 9 a 10.30 h), i català bàsic (dilluns i dimecres de 15 a 17 h), i divendres de 15 a 16 h. Pel que fa a les classes de llengua castellana (nivell bàsic), aquestes tenen lloc els dimarts i dijous de 15 a 17 h i els divendres de 16 a 17 h.
L’escola, ubicada a les aules municipals del pis superior del Mercat Cobert, ofereix també el curs de formació instrumental (nivell 1), de dilluns a divendres de 15 a 16.45. Aquest curs té la finalitat d’iniciar o consolidar la lectura, l’escriptura, el càlcul i la cultural general. Per la seva banda, i per tercer any consecutiu, s’imparteixen també classes de preparació per a les proves d’ACFGM, (de dilluns i dimecres de 9 a 13 h, dimarts de 10 a 13 h, i dijous de 10.30 a 12 h), amb les quals es facilita l’accés de les persones adultes que no tenen la titulació adient als Cicles Formatius de Grau Mitjà (ACFGM).
Amb aquesta oferta, la regidoria d’Ensenyament del consistori rosinc apropa les persones adultes sense titulació acadèmica ni coneixements bàsics en diferents disciplines a la formació, facilitant la seva inclusió i el seu desenvolupament laboral i de relacions socials.