Girona. Girona acull aquest cap de setmana la V Festa Reviu la Història dels Setges Napoleònics

La recreació històrica del “gran dia de Girona” ocuparà els carrers del Barri Vell el dissabte a la tarda

La regidora de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, i el president de l’Associació Girona 1809, Jordi Bartina, han presentat aquesta tarda la V Festa Reviu la Història dels Setges Napoleònics, que tindrà lloc aquest cap de setmana en diferents indrets de la ciutat de Girona. Aquesta festa té com a objectiu celebrar aquests fets cabdals a la història de Girona a través d’un seguit d’activitats adreçades a tota la família.

“Hem d’agrair a aquesta associació que estigui portant el relleu d’aquests fets apassionants que van passar a Girona, que ajuden a conèixer millor una part de la nostra història i de la nostra ciutat, i que atrauen molta gent a passar-hi el cap de setmana”, ha ressaltat la regidora Marta Madrenas.

El punt culminant de les activitats que es porten a terme és la recreació històrica que es farà el dissabte a la tarda als carrers del Barri Vell. “El plat fort de la festa és la recreació històrica de l’episodi conegut com ‘el gran dia de Girona’ als carrers del Barri Vell”, ha explicat Bartina, que ha afegit que Girona “és l’únic lloc de Catalunya, d’Espanya i pràcticament del món en el qual les recreacions es fan en els escenaris originals, conservats igual com eren quan va tenir lloc l’acció històrica”.

Enguany hi participen unes 180 persones de grups provinents de diferents punts de l’Estat i, com a novetat, alguns d’estrangers, provinents d’Irlanda, Itàlia, França i Alemanya. Precisament la participació d’aquests grups fa que aquesta edició sigui la que té més projecció internacional de totes les que han tingut lloc fins ara. Una altra de les principals novetats d’aquesta cinquena edició és l’estrena del primer Terç de Miquelets de Girona. A més, aquest any es repeteix l’acció que es va estrenar l’any passat de recreació al castell de Montjuïc al diumenge.

Podeu consultar tota la programació a: www.girona.cat o a www.girona1809.cat

Nota: Us enviem, adjunta, una fotografia de l’acte i el fulletó amb la programació.

Díptic dels setges napoleònics