Titulars

Articles

Blanes. Blanes es prepara per acollir dissabte la XXXVIII Caminada Popular Nit de Sant Bonós adaptada a la situació de sequera

Els dies 14, 16, 17 i 18, es lliuraran els dorsals de les inscripcions online que continuen aquests dies. Les presencials es faran els dies 18 i 19 fins arribar al topall dels 5.500 dorsals

Aquests dies el Departament d’Esports de l’Ajuntament de Blanes, amb el suport de diverses empreses i del Grup Fondistes Blanes-, ultimen els darrers detalls perquè el dissabte 19 d’agost a 2/4 d’11 de la nit, tingui lloc l’esdeveniment més esperat de l’estiu blanenc. És la XXXVIII Caminada Popular Nit de Sant Bonós, una marxa que barreja esport i l’experiència lúdica que suposa fer un recorregut per tota la ciutat una nit d’estiu.

Hi participen des d’atletes avesats a córrer fins a famílies completes, grups d’amics o colles que ja acostumen a sortir a caminar plegats. Té un recorregut d’uns 8 km, que duu tothom que hi participa arreu del municipi amb un circuit que volta els barris d’El Fortí, Racó d’En Portas, La Plantera, Mas Marull, Quatre Vents, Els Pavos, Sa Massaneda, Mas Terrats, Mont-Ferrant, la pujada de l’Ermita de Santa Bàrbara, Cala Bona, el Jardí Botànic Marimurtra i Sa Carbonera, i tornada al Passeig de Mar.

Adaptada a la situació d’emergència per la sequera

La caminada continua incloent tots els al·licients que l’han fet popular durant prop de quatre dècades. Enguany s’ha hagut d’adaptar a la situació d’emergència per la sequera que es pateix a Catalunya amb diversos canvis. Un dels més importants és la supressió de les fonts d’aigua que s’instal·laven a la pujada de Santa Bàrbara perquè tothom pogués refrescar-se i calmar la set que sol provocar l’activitat física.

Per això, es recomana a tothom qui vulgui fer la caminada aquest 2023 que vagi proveït d’aigua, ja que no podrà disposar de les fonts que hi havia en un dels trams del recorregut més dificultós per la pujada tan empinada que hi ha. D’altra banda, es farà especial incidència entre els veïns dels carrers per on transcorre la caminada perquè no tirin aigua des dels balcons a la gent que participa a l’esdeveniment.

A banda que de vegades ha resultat ser una font de relliscades i dutxes no sol·licitades, es recorda que hi ha una situació d’emergència per sequera i que, per tant, no s’ha de malbaratar l’aigua, i encara menys per un acte lúdic. Per conscienciar tothom sobre aquest extrem, des de l’organització està previst que un vehicle es passegi pel recorregut amb una megafonia al·lusiva a aquesta petició que s’espera que sigui respectada.

Tanmateix, es recorda que a l’arribada del Passeig de Mar, l’organització continuarà -oferint com sempre s’ha estat fent- ampolles d’aigua i la sempre refrescant xíndria, acompanyada en aquesta ocasió per una novetat. Igual que ja es va fer a la Travessia del Port del diumenge sis d’agost, també hi haurà pomes, per promocionar els productes de proximitat en la línia dels objectius de l’Agenda 2030 Blanes.

Una Caminada Solidària, a benefici d’Acció Solidària Mediterrània

A banda de l’aspecte lúdic, familiar i esportiu, la XXXVIII Caminada Popular Nit de Sant Bonós també té un fort contingut solidari, ja que a través de les aportacions voluntàries que vulgui fer tothom qui s’hi apunti, aquestes quantitats es destinaran a una entitat social blanenca. Es demana que tothom qui vulgui faci una aportació de 0’50 € o la quantitat que es vulgui.

El Departament d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes s’encarrega cada any de triar l’entitat a qui es destinarà la recaptació voluntària, i aquest 2023 s’ha triat la ONG Acció Solidària Mediterrània. La quantitat recollida li serà lliurada a l’entitat poc abans que comenci la caminada, a través d’un simbòlic taló de grans dimensions on es reflecteixin els diners que s’hagin pogut recollir.

Lliurament de Dorsals i Inscripcions Presencials els propers dies

Durant els propers dies començaran a lliurar-se els dorsals a qui ja hagi fet la inscripció online, que costa 4€. Es faran els dies 14, 16, 17 i 18 a Decathlon de 10 a 13 h i de 16 a 20 h. D’altra banda, també es podran seguir recollint el dia de la marxa, el dissabte 19 d’agost, a la Plaça dels Dies Feiners, des de les 10 del matí fins les 10 de la nit.

Les inscripcions presencials costen 5 € i es podran fer el 18 d’agost a Decathlon de 10 a 13 h i de 16 a 20 h, així com l’endemà dissabte a la Plaça dels Dies Feiners de 10 a 22 h, o bé fins acabar el topall dels 5.500 dorsals. Fins el moment les inscripcions segueixen molt bon ritme, i val a dir que hi ha diversos al·licients.

AleHop regala una bossa amb productes als primers 500 inscrits online; Voluntariat Caixa  Bank una nevera portàtil als inscrits del número 501 al 1000, i els primers 400 inscrits presencials a la botiga Decathlon el divendres 18 d’agost rebran una motxilla d’obsequi. D’altra banda, tothom qui reculli el seu dorsal a la botiga d’esports també serà obsequiat amb un val descompte de 5€, la mateixa quantitat que costa la inscripció.

Altres col·laboracions i al·licients amb què compta són els sortejos amb diferents regals de Kids&Us, Tot Carn i Gabimedi Blanea. També hi ha les col·laboracions amb diverses aportacions i avantatges a càrrec de Tecnodent, Consum, Sabors, Serhs Fruits, Grup Ros i l’Hotel Beverly Park. Capítol a banda mereix destacar la col·laboració del grup de Voluntariat de Caixa Bank, la Policia Local i Protecció Civil de Blanes, els Serveis Municipals, el Consell Comarcal de la Selva i la Diputació de Girona.

Més informació: https://www.blanes.cat/docweb/caminadapopularnitdesantbonos 1691849461sortida_participants_(6).jpg
1691849461sortida_participants_(1).jpg
1691849461inscripcions_divendres_decathlon_(5).jpg
1691849461inscripcions_-_np_900.jpg