Solsona. La Biblioteca Carles Morató reobre totes les sales amb la meitat de la capacitat

Després d’un any amb la major part dels espais restringits al públic amb motiu de la pandèmia, aquest dimecres la Biblioteca Carles Morató de Solsona reobre totes les sales i reprèn tots els serveis. Preferiblement, però, s’aconsella reservar lloc per fer ús dels espais de lectura a causa de la capacitat, reduïda al 50 per cent, d’acord amb les mesures establertes pel Procicat.

L’horari de la biblioteca serà l’habitual: dimarts, divendres i dissabte de deu a dos quarts de dues i de dilluns a divendres també de quatre a vuit. A partir d’ara, es pot tornar a accedir a la col·lecció i utilitzar els ordinadors. En canvi, encara no es permet consultar la premsa diària ni quedar-se a la biblioteca a consultar les revistes.

En el cas de l’àrea infantil, una de les més freqüentades, es demana a les famílies escollir el material per agafar en préstec sense llegir-lo in situ, a fi d’evitar la concentració de persones i de donar l’opció a fer ús del servei a més famílies.

Des de la direcció de la biblioteca, es recorda als usuaris que es mantenen els serveis de recomanació, preparació de lots de llibres i préstec a domicili, i se’ls anima a continuar fent-ne ús. L’equipament va informant de totes les novetats a través del web http://bibliotecasolsona.cat, i les xarxes socials, especialment Twitter (@bibliosolsona) i Instagram (@bibliosolsona).

La Biblioteca Carles Morató va haver de tancar portes fa un any, arran del confinament, i els mesos de setembre i octubre va reobrir únicament la sala multimèdia. Des d’aleshores, ha hagut de mantenir tancat l’accés a les col·leccions, amb els serveis de préstec i retorn des del taulell, i només ha pogut habilitar el saló de les Homilies d’Organyà com a espai d’estudi amb reserva prèvia.