Blanes. L’Ajuntament de Blanes posarà en marxa una Deixalleria Mòbil per facilitar el reciclatge als barris

L’Àrea de Residus i Serveis de l’Ajuntament de Blanes està treballant en un projecte que feia temps que tenia ‘in mente’, i que ara serà realitat impulsat sobretot pels excel·lents resultats obtinguts en una experiència prèvia. S’ha planificat poder portar arreu del municipi una ‘Deixalleria Mòbil’ per facilitar el reciclatge a la ciutadania, en aquell tipus de residus que cal anar a portar a la Deixalleria Municipal que hi ha al polígon industrial, a la Carretera de Malgrat.

Aquesta ‘Deixalleria Mòbil’ acostarà l’equipament arreu del municipi, de manera que els veïns i veïnes el tindran més a prop per abocar-hi el material de petites dimensions que s’hi ha de dur. L’objectiu no és tan sols apropar el servei a la ciutadania, sinó també contribuir a què les illes de contenidors on habitualment se solen deixar aquest tipus de materials estiguin més nets.

L’experiència prèvia s’ha estat fent aquest passat mes als barris de Sa Massaneda i S’Auguer on s’han dut a terme diverses accions que formaven part del ‘Pla de Barris’. Durant tot el febrer, tots els dijous de 10 a 13’30 h, s’ha estat instal·lant un ‘Punt Informatiu’ a La Placeta de Sa Massaneda, i l’endemà divendres amb el mateix horari a la Plaça Catalunya del barri de S’Auguer.

Punts Informatius de Reciclatge a S’Auguer i Sa Massaneda al febrer

La proposta consistia en demanar als veïns i veïnes que anessin als respectius ‘Punts Informatius’ i participessin en la campanya portant el material que toqués dur-hi aquella setmana. La primera setmana de febrer, els dies 4 i 5, s’hi havia de portar envasos; la segona setmana, els dies 11 i 12, resta orgànica; la tercera del 18 i 19 de febrer paper i cartró; i finalment la quarta i darrera –els dies 25 i 26-, residus especials.

Es tractava d’aquell tipus de deixalles al por menor que habitualment s’han de dur a la Deixalleria Municipal de la Carretera de Malgrat: piles, electrodomèstics, oli de cuina ja utilitzat, mobiliari, fusta, ceràmica, etc... Els ciutadans i ciutadanes que van acostar-se la darrera setmana de febrer als respectius ‘Punts Informatius’ van agrair especialment poder portar-hi aquest tipus d’objectes i materials que, en circumstàncies habituals, han de dur a la deixalleria situada al polígon industrial.

Participació de més de 300 persones en l’experiència

Durant tot el mes de febrer, es van apropar al ‘Punt Informatiu’ que estava actiu els dijous a Sa Massaneda i els divendres a S’Auguer més de 300 persones, algunes de les quals ho van fer en més d’una ocasió. Cada setmana s’acostaven a la taula informativa atesa pel personal del Departament de Residus i Neteja i hi portaven el tipus de deixalla que tocava aquella setmana per participar en la campanya.

A canvi de portar-hi el residu que tocava, cada setmana se’ls regalava algun obsequi relacionat amb el reciclatge. Ja fos perquè serveix per fer-ne, o bé perquè el regal estava confeccionat amb material reciclat. Durant la primera setmana es van lliurar els coneguts ‘Boc’n’Roll’, un embolcall per tot tipus d’aliments que substitueix el tradicional paper d’alumini o les bosses de plàstic. La segona setmana es van repartir bosses de compostatge per la orgànica; la tercera setmana llibretes fetes de paper i cartró reciclats; i la darrera setmana uns embuts per a la recollida d’oli de cuina usat.

Només podien participar-hi les persones que vivien en algun dels dos barris, cosa la qual havien d’acreditar amb el corresponent DNI. No calia inscripció prèvia, tan sols dirigir-se a qualsevol dels dos punts de trobada, indistintament. La campanya l’ha dut a terme el Departament de Residus i Neteja, de l’Àrea d’Enginyeria de l’Ajuntament de Blanes, amb el suport de la Generalitat de Catalunya, i està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Projecte ‘Treball als Barris’.
1615966044Jornada Mini Deixalleria Barri S'Auguer 1.JPG
1615966044Jornada Mini Deixalleria Barri S'Auguer 5.JPG