Blanes. La Policia Local de Blanes ha aixecat 2.770 actes i ha identificat 34.371 vehicles des de l’inici de la COVID

Aquest diumenge, 14 de març, es compleix un any d’ençà que es va declarar l’Estat d’Alarma i es va confinar tota la població arreu de l’estat espanyol per contenir l’expansió del coronavirus. Era l’inici d’un malson que ningú hagués arribat a imaginar que tindria l’abast i les conseqüències que avui dia coneixem.

A Blanes la presa de mesures de contenció per la situació d’emergència sanitària ja havia començat uns dies abans, amb l’anul·lació d’actes públics i privats, i es va comunicar a les respectives entitats i col·lectius l’adopció d’altres accions amb l’objectiu d’evitar concentracions i respectar la distància de seguretat. Una d’elles va ser la suspensió dels Mercats Ambulants, llevat del diari de Fruites i Verdures, com a servei de primera necessitat. Es van suspendre 20 activitats que estaven programades –tant actes institucionals com organitzats per entitats-, i durant els següents dies l’anul·lació es va seguir estenent a d’altres esdeveniments.

Gabinet Tècnic Assessor de seguiment de les mesures COVID

Tot aquest seguit de mesures es van prendre durant les primeres reunions del ‘Gabinet Tècnic Assessor’, que es va posar en marxa l’11 de març per fer el seguiment de les novetats de la COVID. Encapçalat per l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, inicialment en formaven part diversos regidors i regidores de l’equip de govern, així com els caps de la Policia Local i Protecció Civil. Tres dies més tard, les mateixes mesures de contenció sanitària van fer reduir la representació política.

Durant aquest any, el nombre total de víctimes mortals a causa de la COVID que s’han produït a Blanes, segons dades facilitades pel Departament de Salut de la Generalitat, són 69 persones. D’aquest total, 55 van morir a l’Hospital Comarcal de Blanes, segons les dades de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva.

Un total de 2.770 actes i 34.371 vehicles identificats per la Policia Local

Des del primer moment, el treball de la Policia Local i Protecció Civil de Blanes han estat claus per contribuir a la contenció de la pandèmia, vigilant el seu compliment, i fent difusió de les mesures que calia anar seguint. Des del 14 de març la tasca de la Policia Local de Blanes ha esdevingut diària i constant per procurar el compliment les mesures.

Tot i que majoritàriament la ciutadania es va mostrar des d’un principi col·laboradora, també va ser necessari començar a aplicar les primeres sancions, les anomenades ‘Actes COVID’. Durant els primers quatre dies, els agents de la Policia Local van aixecar un total de 16 actes per desobeir el confinament, tal com es recollia al Reial Decret 463/2020.

Des del 14 de març i fins ara, la Policia Local de Blanes ha aixecat un total de 2.770 actes per haver incomplert alguna de les mesures. Incompliments com ara no portar la mascareta, saltar-se el toc de queda o el confinament perimetral, o bé no respectar l’aforament previst a l’interior dels establiments, entre d’altres.

D’aquest total, 1.578 es van aixecar durant la primera onada de la COVID, és a dir: del 14 de març al 14 de juny del 2020. Per la seva banda, des del passat 30 d’octubre –coincidint amb l’inici de la segona onada- fins al 12 de març d’aquest 2021, se n’han aixecat 1.192. Respecte el  nombre de vehicles identificats als controls, han estat un total de 34.371: 21.731 durant la primera onada i 12.640 des que va començar la segona.

14/03/2020-14/06/2020 30/10/2020-12/03/2021 Total Actes COVID 1.578 1.192 2.770 Vehicles Identificats 21.731 12.640 34.371

1615817292Controls Carretera Policia Local 7.jpg
1615817292Controls Carretera Policia Local 11.jpg