Banyoles. Els Museus de Banyoles, la Biblioteca i l’Arxiu reprenen les activitats presencials

Els Museus de Banyoles, la Biblioteca Pública Comarcal i l’Arxiu Històric Comarcal reprenen a partir d’aquesta setmana les activitats presencials. Les noves mesures per aturar la propagació de la Covid-19 permeten que aquests equipaments puguin tornar a programar activitats presencials als seus espais amb el 50% d’aforament com en el cas del Teatre Municipal, la Factoria d’Arts Escèniques o l’Auditori de l’Ateneu.

La primera activitat presencial serà avui dimarts a partir de les 7 de la tarda i al Museu Darder amb el Club de Lectura de la Biblioteca, on es parlarà sobre el llibre Ànima de tramuntana de Núria Esponellà, amb la presència de la mateixa autora.

També es faran presencialment, en aquest cas a la mateixa Biblioteca, l’Hora del Conte, prevista per aquest dijous 11 de març a 2/4 de 6 de la tarda, i l’Story Time d’aquest dissabte 13 de març a les 11 del matí.

D’altra banda, per motius personals del conferenciant, s’ha suspès la presentació de l’adaptació al còmic del Llibre de cavalleries de Joan Perucho, que ha anat a càrrec de Julià Guillamon i Toni Benages. La presentació estava inclosa dins les activitats de l’Any Perucho.

Visites guiades

Pel que fa als Museus, la primera activitat presencial que faran serà aquest dijous amb una nova sessió dels Dijous Culturals, organitzats conjuntament pels Museus de Banyoles i l’àrea de Benestar Social. La xerrada, que es farà a les 5 de la tarda al Museu Darder, se centrarà en ‘Covid i salut mental’ i anirà a càrrec de la psiquiatra Carme Mariscot. També es podrà seguir en directe pel canal de Museus de Banyoles a Youtube.

Dissabte es reprendran també les visites guiades a la vil·la romana de Vilauba, que recentment ha estat declarada com a Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN). La visita, per la qual ja no queden places, es farà aquest dissabte a les 5 de la tarda.

Només es mantindrà en línia per motius personals del conferenciant la sessió de Tardes de ciència, prevista per aquest dissabte a les 7 de la tarda i que es podrà seguir en directe pel canal de Youtube dels Museus de Banyoles. La xerrada se centrarà en ’30 anys de dinàmica del territori de Catalunya des dels satèl·lits’, a càrrec de Xavier Pons i està organitzada conjuntament amb Astrobanyoles.