Titulars
A+ A A-

Blanes. Els Joves de Blanes tanquen els actes del 8-M amb la projecció de 2 vídeos: l’homenatge a les dones sanitàries ‘Dones Valentes’ i el concert ‘Femstival’

Aquest passat dilluns al vespre, coincidint amb el 8-M, el Dia Internacional de les Dones, l’Àrea de Joventut i l’equip de NAU4 Espai Jove, conjuntament amb el Servei de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Blanes, van tancar els actes del cicle commemoratiu amb una sonada estrena. Es tractava de dos vídeos elaborats especialment per a la ocasió.

Es van projectar a partir de les sis de la tarda i fins quarts de nou de la nit de manera simultània en dos recintes: a NAU4 Espai Jove i a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes. En aquest darrer indret és on va tenir lloc abans de la projecció una breu benvinguda a càrrec de l’alcalde, Àngel Canosa, acompanyat de la regidora i Igualtat-Acció Social, Marian Anguita. El regidor de Joventut, Miky Corregidor, va haver d’excusar finalment la seva presència per motius de salut.

El batlle va encoratjar els joves a seguir treballant amb la mateixa empenta amb què tot just fa uns mesos han començat a programar activitats a NAU4 Espai Jove, felicitant-los més concretament per haver organitzat el reguitzell d’activitats que han tingut lloc amb motiu del 8M. Àngel Canosa va remarcar que una de les principals eines per acabar amb les desigualtats que segueix patint la dona és des de la infantesa, a través del sistema educatiu, però sobretot entre les i els joves.

Estrena simultània de ‘Dones Valentes’ i ‘Femstival’

Les projeccions simultànies es van encetar primer amb el visionat d’un vídeo que va aixecar els aplaudiments unànimes de tots i totes les assistents. Presentat amb el títol de ‘Dones Valentes’, es tractava d’un recull fotogràfic de 80 dones que treballen al sector sanitari i que ja fa un any s’hi estan deixant la pell en la primera línia de lluita contra la pandèmia. L’homenatge visual a la seva tasca va anar acompanyat per la cançó ‘La Puerta Violeta’, de Rozalén, interpretada per dues cantants blanenques: Claudia Allmang i Shanileee.

A rengló seguit va ser l’ocasió de poder gaudir de música interpretada per cinc artistes blanenques, presentades una a una per l’Adrià Huc i la Laura Estela, de l’equipament de Joventut. ‘Femstival’ ha esatt una gala musical amb concerts tocats a porta tancada i sense públic enregistrat prèviament a la sala NAU4 Espai Jove, amb les artistes Monalisa, Rady, Naiara Burke, Leira i Claudia Allamang.

Durant la gala musical també es va llegir un ‘Manifest 8M’ propi, elaborat pel grup de treball motor de cinc joves del municipi, amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania en general, i als joves en especial, sobre la necessitat de reivindicar i visualitzar les desigualtats que encara pateixen les dones avui en dia. Dues noies , Núria Garcia i Maria Sola, es van encarregar de llegir el manifest, acompanyades per una performance a càrrec de vuit ballarines de l’Escola de Dansa Míriam Bertran.

Manifest 8M – NAU4 Espai Jove

Redactat en català i castellà, el manifest demana que es trenquin els estereotips que, ja des de petites, promouen que les dones incorporin determinats rols com ara encarregar-se de les tasques de la llar, ser una dona-objecte sempre perfecte, i a ser utilitzada pels homes quan els hi vingui de gust. Reclama que no n’hi ha prou amb un dia per lluitar per acabar amb les desigualtats de la dona, que cal que durant tot l’any es recordi que ja estan fartes de patir por, culpa i la no llibertat.

Cansades però no per això derrotades. Ans al contrari: celebrant treure a la llum els noms i cognoms de tantes dones injustament relegades a l’oblit sota sobrenoms o amb l’etiqueta d’anònimes. Noms i cognoms que es demana que serveixin per nomenar carrers, places i avingudes, davant la flagrant inferioritat que es pateix a tots els municipis.

Totes elles formen un llegat ple d’esperança on la història, l’orgull i la seva memòria és el motor que continua donant vida a la lluita. També celebra els guanys aconseguits –dret a l’avortament, al sufragi universal, el divorci, l’accés a l’educació, o fins i tot a poder portar uns pantalons !- tots aquells drets que han contribuït a un passat, present i futur millor.

Finalment conclou amb un missatge d’esperança: “I és que no només avui, sinó tots els dies de l’any ens uneix la lluita, l’ànima, la revolució, l’orgull cap a les nostres iguals, la força de voluntat, el coratge, la valentia, la independència, l’ànsia de llibertat, la rebel·lió; perquè tot això és sinònim de dona, de guerrera. Hoy el mundo se viste de violeta para recordarte que el futuro tiene la forma que queramos darle, y yo, hoy y siempre, quiero darle forma de MUJER. Perquè ser dona no és fàcil, però és meravellós, i això no ens ho treu NINGÚ”

1615291485Benvinguda Alcalde 5.JPG
1615291486Benvinguda Regidora Igualtat 2.JPG
1615291486Enregistrament FEMSTIVAL 23.JPG