Platja d'Aro. Primera edició del Curs d’Accessibilitat Turística

Primera edició del Curs d’Accessibilitat Turística a Platja d’Aro, del 16 de febrer al 9 de març, organitzat conjuntament per la regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró i l’Àrea de Turisme del Consell Comarcal del Baix Empordà per a empreses d’allotjaments, activitats i serveis turístics, comerços, entitats i institucions de la comarca, amb l’objectiu de posar en valor l’accessibilitat de les destinacions i generar un nou valor competitiu, diferencial i qualitatiu.

Una proposta de 20 hores dividides en quatre jornades que inclou un taller pràctic amb l’Associació MIFAS sobre accessibilitat de l’entorn. Una formació emmarcada en el Pla d’Accessibilitat Turística del Baix Empordà que també acredita, des de l’any 2020, equipaments i serveis turístics segons l’oferta vers l’usuari final -visual, auditiva, en cadira de rodes, mobilitat reduïda o necessitats especials per a les famílies- un cop superada la visita d’inspecció i validació a càrrec d’un empresa especialitzada.

El municipi ha obtingut en els seu primer any d’implementació quatre distintius per a l’Oficina de Turisme, la Platja Gran, l’Hotel Planamar i el Càmping Valldaro. Alhora, l’Ajuntament està treballant per ampliar l’oferta a nous espais com són el Parc dels Estanys, Cala Rovira, l’eix comercial de Platja d’Aro i el nucli antic de Castell d’Aro; i també impulsa entre els serveis turístics -allotjament, restauració, comerç i oci- l’adhesió en aquesta iniciativa, que pot esdevenir un nou pol d’atracció.