Blanes. Blanes inaugura ‘L’art de les dones blanenques’, una nova activitat inclosa al cicle commemoratiu del 8-M

La ciutat de Blanes continua aquests dies celebrant el Dia Internacional de la Dona que es commemora el 8-M, i en aquesta ocasió parlem d’un nou acte organitzat per l’Àrea de Joventut i l’equip de ‘Nau4-Espai Jove’, amb la col·laboració del Servei de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Blanes. Es tracta de l’exposició ‘L’art de les dones blanenques’, que es podrà visitar a la sala municipal Maria Luisa García-Tornel fins divendres vinent, així com el dilluns de la setmana vinent, coincidint amb la jornada commemorativa de les dones.

Les mesures sanitàries per la COVID-19 van impedir que es fes un acte inaugural ad hoc, però no per això ahir a la tarda –el primer dia en què s’obria- es va deixar de celebrar. L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, acompanyat dels regidors de Joventut i d’Igualtat i Acció Social, Miky Corregidor i Marian Anguita respectivament, van acostar-se a la mostra per veure-la de primera mà i fer una fotografia conjunta amb Laura Estela i Adrià Huc, l’equip de ‘Nau4-Espai Jove’.

Ho van fer mostrant un altre dels elements que ha editat el Servei de Polítiques d’Igualtat d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes amb motiu del Dia Internacional de la Dona. Es tracta d’uns bolígrafs de color lila que duen l’escut de l’Ajuntament i la frase ‘Reescriurem tota la història’, anàloga a la que hi ha impresa a les mascaretes: ‘Reescriurem la història per un futur en igualtat’.

12 dones artistes de Blanes sumen les seves creacions en una sola mostra

Les 12 artistes que participen a la mostra són Coco Blanch, Marta Sola, Núria Garcia, Jessica Torres, Sandra Hurria, Berta Asensio, Laura Carrillo, Cristina Espinosa, Camila Cacace, Raquel Hidalgo, Maria Moya i Martha Hernández. La mostra inclou obres d’art, pintura, fotografies, escultures i altres representacions artístiques amb l’objectiu que es visualitzi i reconegui el talent de les participants.

Cada artista està representada amb un mínim d’una obra i un màxim de tres obres, i en alguns casos és la primera vegada que exposen en una sala pública. En d’altres, els seus noms i creacions ja són prou conegudes pel gran públic blanenc. Sigui com sigui, les mans de totes elles s’han unit en una sola mostra que representa un ric mosaic de missatges en forma d’art que rivalitza en captivar als i les visitants.

Exposició oberta fins al 5 de març i el dilluns 8-M

Val a dir que l’exposició només s’haurà pogut visitar durant cinc dies comptats: des d’aquest passat dimarts i fins divendres vinent des de les 5 de la tard fins les 9 de la nit, i el proper dilluns 8 de març –coincidint amb el Dia Internacional de la Dona-, des de les 8 del matí fins la 1 del migdia. Aquell mateix dia està previst que hi hagi una cloenda que tanqui el cicle a les 4 de la tarda, que s’espera que compti amb la participació de les artistes.

Passejant entre la mostra artística, es pot descobrir un ric univers ple de missatges, cadascun seguint l’emotivitat i creativitat de les seves autores. Les veus de 12 dones que se senten fortes i ben clares, que esclaten davant les mirades de les i els visitants que vulguin endinsar-se en un viatge sense cap mena de dubte interessant.