Blanes. Blanes posa en marxa un espai extern als ambulatoris per donar atenció psicològica per la COVID-19

Aquest dijous al matí s’ha posat en marxa a Blanes una nova assistència relacionada amb la salut de les persones i la COVID-19. És el servei d’atenció psicològica per la COVID-19 que s’ha començat a donar de manera externa als ambulatoris, un nou recurs per tractar diversos casos relacionats amb l’angoixa, la por o les sensacions adverses que provoquen en una persona l’actual situació pandèmica.

El servei s’allotja al local municipal de La Plantera, a l’Avinguda Catalunya, cedit per l’Ajuntament de Blanes al Departament de Salut a través de l’Àrea Bàsica de Salut (ABS) de Blanes. Com no podia ser d’una altra manera, també s’ha comptat amb el suport de la junta de l’Associació de Veïns d’aquest barri, que contribuiran a què la nova atenció pugui dur-se a terme.

Per celebrar la posada en marxa del nou servei, que funcionarà de manera externa als ambulatoris de Blanes, aquest matí s’han trobat representants dels tres artífexs que ho han fet possible. La tinenta d’alcalde de Salut i Qualitat de Vida de l’Ajuntament de Blanes, Marina Vall·llosada; la psicòloga clínica dels ambulatoris de Blanes i altres localitats que es fa càrrec de l’atenció, Gemma Dolcet; i la presidenta de l’Associació de Veïns de La Plantera, Antònia Coll, acompanyada de membres de la junta de l’entitat.

Un servei setmanal que s’allargarà durant aquest 2021

El compromís a què s’ha arribat amb la cessió de l’espai és que el servei es donarà un cop a la setmana, els dijous als matins, i en principi la idea és que s’allargui almenys durant tot aquest any 2021. Hores d’ara no se sap si caldrà perllongar-lo en el temps, modificar-lo o bé escurçar la seva duració. Tot això dependrà del curs que vagi seguint.

L’atenció que s’ha elaborat per atendre els usuaris i usuàries és en format de Teràpia de Grup, perquè es puguin compartir emocions i manera d’afrontar les situacions, dirigides sempre sota l’expertesa d’un professional. Aquest és el tercer local social que hores d’ara funciona de manera externa als ambulatoris per serveis relacionats amb la COVID-19.

Col·laboració de l’Ajuntament de Blanes en la lluita contra la COVID-19

Paral·lelament a aquest espai de La Plantera, també es continua administrant la vacuna contra el coronavirus tant al local de Mas Enlaire com al local de Mas Borinot, encara que són per a dos tipus de col·lectius diferents. El primer és per a majors de 80 anys i persones amb graus de dependència, i el segon per personal essencial i professionals del sistema educatiu. Des que ara fa un any va escatar la primera onada del coronavirus la col·laboració de l’Ajuntament de Blanes ha estat constant.

Així, si al llarg del 2020 es va estar en contacte permanent amb els i les responsables dels dos ambulatoris –així com de l’Hospital Comarcal, l’Hospital-Asil i residències de gent gran- a finals de l’any passat la col·laboració encara es va fer més estreta. Es van cedir diversos locals municipals per poder-hi fer una vacunació intensiva contra la grip, com una manera més de lluitar contra la COVID-19, ja que d’aquesta manera es contribuïa a poder descartar malalties que, pels símptomes, poden confondre’s.