Llagostera. Dues alumnes de Llagostera finalistes de la 18a edició del Concurs Infantil d’Aqualia dedicada als ODS i l'Agenda 2030

En aquesta ocasió, Aqualia convidava als més petits a dissenyar un cartell que reflectís la seva visió del cicle de l'aigua i com podem cuidar-la per a construir, entre tots, un planeta més just i sostenible

Els seus treballs han estat triats entre els de més de 6.600 estudiants de 3r i 4t de Primària que han participat en l'edició d'enguany, que en desenvolupar-se en un format 100% digital, no s'ha vist afectat per l'impacte de la pandèmia de la Covid-19

L’alcalde de Llagostera, la regidora d’Educació i el regidor de Serveis Externalitzats els han lliurat els premis

Aqualia ja té a punt l’edició d’aquest any

L’alcalde de Llagostera, Antoni Navarro, la regidora d’Educació, Sílvia Fa i el regidor de Serveis Externalitats i Sobiranies, Enric Ramionet, acompanyats per la responsable de Girona Sud d’Aqualia, Marta Agnès Ferrer, han lliurat un Smart Watch a Clàudia Carnero Coronas i Clàudia Cano Moreno, del CEIP Lacustària,  per quedar finalistes  de la 18a Edició del Concurs Digital Infantil que, any rere any, organitza Aqualia per a conscienciar i educar als més petits sobre la importància de l'aigua i el treball que hi ha darrere d'obrir l'aixeta i disposar d'aigua de qualitat.

Les joves alumnes han demostrat molta creativitat, a més de conèixer molt bé el cicle integral de l'aigua i com usar-la de manera sostenible per a contribuir a aconseguir els ODS de Nacions Unides. A la web www.aqualiaiods6.cat, havien d’anar contestant preguntes sobre la gestió del cicle integral de l'aigua. Les seves respostes els proporcionaven noves peces per a inserir, fins a completar el disseny del seu cartell.

Més de 3.800 hores de formació digital

La 18a Edició del Concurs Digital Infantil convocat per Aqualia ha resultat un èxit malgrat desenvolupar-se en el pic de la pandèmia i durant el confinament de famílies i nens. En total www.aqualiaiods6.com ha rebut 6.600 treballs d’alumnes de 3r i 4t de Primària de tots els municipis en els quals l'empresa presta el seu servei. El certamen s'ha consolidat com una eina educativa clau per a inculcar entre els nens el valor de gestionar adequadament el cicle de l'aigua, proporcionant 3.848 hores de formació i entreteniment.

Precisament la situació sanitària ha fet arribar més que mai el Concurs a les llars, acostant els continguts -100% digitals- i el coneixement sobre els ODS i l'agenda 2020 de Nacions Unides no sols als nens, sinó també als seus familiars i a la societat en general.

Des de l’Ajuntament han felicitat a les joves artistes i s’han mostrat satisfets per participar en aquesta iniciativa d’Aqualia que “representa una oportunitat per a difondre entre els més petits la importància de l'aigua, del seu consum responsable i del treball que hi ha darrere d'obrir l'aixeta i comptar amb aigua de qualitat.”

En marxa l’edició d’aquest any

La responsable d’Aqualia, Marta Agnès Ferrer ha explicat que ja s’està posant en marxa l’edició del Concurs d’aquest any, “que no només es centra en donar a conèixer els ODS de Nacions Unides i la seva agenda 2030, sinó que també busca conscienciar sobre el consum conscient, com les nostres decisions i hàbits quotidians influeixen en l'evolució dels problemes mediambientals i tenen repercussions per a tothom”.

Enguany, i des del mateix site  www.aqualiaiods6.cat, els dos personatges protagonistes -Aqual i ODS 6-, demanaran col·laboració dels més petits perquè junts puguin frenar la crisi mundial de l’aigua que fa que el Planeta es vagi assecant poc a poc. D’aquí el lema del concurs 2021 “Aqual i ODS 6: rumb al planeta 2030”.

Com sempre, poden participar tots els alumnes de 3r i 4t de Primària de les escoles dels municipis on presta servei.

Foto: Marc Sureda / Canal Ajuntament

161408511723022021-_DSC5617.jpg