Blanes. Blanes ha començat a vacunar contra la COVID a persones majors de 80 anys i amb graus de dependència al local social de Mas Enlaire

Aquest passat dilluns ha continuat a Blanes la campanya de vacunació contra la COVID en espais externs als ambulatoris cedits per l’Ajuntament de Blanes, afegint-se’n ara un de nou. Es tracta del local social de l’AVV de Mas Enlaire, a la Plaça 11 de Setembre, on el personal de l’Àrea Bàsica de Salut està administrant vacunes BioNTech-Pfizer a persones majors de 80 anys i amb graus de dependència 1,2 i 3.

La planificació preveu que les vacunes s’administrin coincidint amb els dies laborables, però amb horaris diferents. Els dilluns es farà a la tarda, de 14 a 19 h, mentre que de dimarts a divendres serà al matí, des de 2/4 de 10 fins les 14 h. El personal de l’ambulatori es posa en contacte telefònic amb les persones a qui s’ha d’administrar la vacuna i se’ls dóna dia i hora.

En cas que no els sigui possible anar al local, rebran la vacuna al seu domicili, a través d’un equip mòbil que s’hi desplaçarà. El primer dia de l’administració, ahir dilluns, va començar més tard de l’hora prevista, a causa que el sistema de transport de vacunes va patir un retard que, consecutivament, va fer que allí on havien d’arribar els bacils haguessin de tornar a programar les cites en agenda.

Davant aquesta situació, a totes les persones que hi havia congregades esperant a Mas Enlaire se’ls va donar la opció d’anar a dinar a casa seva i tornar, o bé programar-li la vacuna per un altre dia. En tot cas, un cop van arribar les vacunes, la jornada va transcórrer amb tota normalitat. Al cap del dia se’n van administrar un total de 48 vacunes, i aquest dimarts al matí ha seguit l’activitat.

Continua la vacunació contra la COVID-19 al local social de Mas Borinot

Paral·lelament, aquest passat dilluns també s’han continuat administrant vacunes contra la COVID al local social de Mas Borinot, on es van començar a donar la setmana passada. De fet ahir va ser la jornada en què es va vacunar el major nombre de persones en un sol dia des que es fan en aquest espai: 302 persones.

En aquest cas, se’ls administra la vacuna Oxford-AstraZeneca que, després de la primera dosi, necessita que passi un interval d’entre 10 i 12 setmanes abans no arriba la segona dosi. El col·lectiu a qui s’està administrant en aquest altre local, també a càrrec d’un equip mòbil de l’Àrea Bàsica de Salut de Blanes, són treballadores i treballadors de personal essencial, així com dels centres educatius.

Ahir la immensa majoria de les persones que van vacunar-se a Mas Borinot eren professionals de centres educatius, tot i que també hi havia algun membre de cossos de seguretat i emergència. Totes les persones que s’estan vacunant contra la COVID-19 tant al Local Social de Mas Borinot com al Local Social de Mas Enlaire hab rebut prèviament un SMS o una trucada telefònica des del Departament de Salut de la Generalitat. Se les cita perquè vagin el dia, hora i lloc assenyalats.

1614085112Vacunacions Majors 80 anys i Dependents 4.JPG
1614085112Vacunacions Majors 80 anys i Dependents 10.JPG