Solsona. Les xifres de contagis al Solsonès s’enfilen fins als 55 positius en una setmana amb una taxa de reproducció superior a la mitjana

El Centre Sanitari del Solsonès ha detectat 55 casos positius de coronavirus en una setmana, 22 més que la setmana anterior. La gran majoria han estat diagnosticats a partir de 488 tests PCR, excepte tres, que han tret a la llum 36 TAR. Són valors que evidencien una elevada velocitat de contagi de l’epidèmia a la comarca i una incidència del virus que es resisteix a disminuir. A la capital comarcal, l’índex de risc de rebrot triplica el de la regió sanitària i continua en 1.097,39 punts i una taxa de reproducció d’1,56, superior a la mitjana.

Pel que fa a l’àmbit educatiu, hi ha sis grups escolars confinats, un de 5è d’Arrels Primària, dos de 3r i 4t d’ESO d’Arrels Secundària, un de 2n de Batxillerat del mateix centre i un grup de sis alumnes de l’aula d’acollida de l’Institut Francesc Ribalta. També s’ha confinat la primària de l’escola Aiguadora de Navès. Val a dir que el cribratge realitzat a Arrels Secundària va consistir en 283 tests, que van donar un total de tres positius, dos alumnes i una docent.

La detecció d’11 positius en una mateixa aula de secundària la setmana passada va dur l’Ajuntament al tancament de les instal·lacions municipals d’Esports i l’Escola de Música fins al dia 7 de març com a mesura d’urgència per limitar la barreja de grups bombolla i frenar la propagació del virus.