Solsona. Solsona tanca les instal•lacions esportives municipals i l’Escola de Música fins al 7 de març

A partir d’avui i fins al 7 de març, romandran tancades les instal·lacions esportives municipals i l’Escola Municipal de Música de Solsona. És una de les mesures que adopta l’Ajuntament, després d’una reunió de l’alcalde, David Rodríguez, amb representants dels departaments de Salut i Educació, arran de la detecció d’un brot de coronavirus entre un grup d’adolescents. El batlle alerta que aquestes mesures s’aniran adaptant les properes hores en funció dels resultats dels tests a què se sotmet una part de l’alumnat de secundària del municipi.

“El tancament d’instal·lacions municipals on es duen a terme activitats extraescolars és una primera mesura”, adverteix David Rodríguez. Aquesta decisió coincideix amb el cribratge que es duu a terme avui a l’Escola Arrels Secundària i els tests dels alumnes de l’Institut Francesc Ribalta que es consideren contactes dels positius d’Arrels.

A banda d’això, l’Ajuntament està en contacte amb el Departament de Salut per reforçar el seguiment de les persones confinades. En tres dies, aquesta setmana s’han diagnosticat 30 positius de coronavirus, 20 dels quals podrien ser de la variant britànica de la COVID-19. En un sol grup escolar s’hi van detectar 11 casos.

“Des del consistori som conscients que molts joves han tingut un comportament exemplar”, afirma l’alcalde. Malgrat tot, sosté que no s’ha d’amagar la situació, “i de la mateixa manera que després de les festes de Nadal el risc de rebrot va empitjorar a causa de trobades familiars que no s’haurien d’haver fet, ara hem de lamentar alguna actitud que podria ser l’origen del brot”. David Rodríguez assegura que “no s’ha d’acusar ningú en concret ni cap col·lectiu, sinó conscienciar tothom, joves i adults”. “No es tracta de buscar culpables, sinó solucions per frenar la transmissió del virus i evitar situacions de risc”.

1613664083pavellons_ext1 jul'12.jpg