Riudellots de la Selva. Fiporc s’adapta a la COVID-19 i se celebrarà en línia amb una demostració de cuina amb el mediàtic cuiner Marc Ribas

La vuitena edició de Fiporc, la fira gastronòmica de Riudellots de la Selva que té el porc com a principal protagonista, tindrà lloc aquest dissabte, 20 de febrer, amb un format adaptat a la situació actual i a les restriccions en el marc de la COVID-19, que impedeixen poder celebrar-la com en edicions anteriors. Amb tot, per no perdre l’edició, s’ha optat per celebrar-la en línia i comptarà amb la participació del mediàtic cuiner i presentador de televisió Marc Ribas.

La demostració de cuina es farà des del Foodlad del municipi i es podrà seguir en directe per TV Girona i pel canal Youtube de l’Ajuntament d’11 a 13 h.

La programació inclou també una demostració en directe d’especejament del porc on s’explicaran cada una de les parts que s’aprofiten d’aquest animal per elaborar carns i embotits, i l’elaboració d'una coca de greixons.

El cuiner Marc Ribas prepararà un carpaccio de peus de porc i un arròs amb salsitxes, costella i camagrocs. Per poder seguir els passos de la recepta des de casa s’han donat a conèixer els ingredients entre la població. Qui vulgui sumar-s'hi els pot consultar a la www.riudellots.cat juntament amb el programa i tota la informació.

Totes aquelles persones que comparteixin a les xarxes socials les fotografies amb els seus plats amb l’etiqueta #fiporconline21, entraran en el sorteig d’un lot de productes locals.

La presentació ha tingut lloc aquest dijous a la sala de plens de l’Ajuntament a càrrec de l’alcaldessa Montserrat Roura, i del regidor de Dinamització Econòmica, Josep Santamaria, tots dos han lamentat que la fira no es pugui celebrar com tots voldríem, “una fira on el paper dels voluntaris del poble és l’actiu principal”. En aquest sentit, s’ha fet un reconeixement a la tasca del voluntariat que cada any fa possible la fira i se’ls obsequiarà amb una mascareta de Fiporc.

La inauguració de Fiporc tindrà lloc a les 11 a càrrec de l'alcaldessa del municipi i del president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer.

Sobre FIPORC

FIPORC va néixer l'any 2014 amb la voluntat de consolidar-se com a fira temàtica de referència a Catalunya, posant en valor tot el que envolta el món del porc on, a Riudellots, s'ha convertit en un dels principals eixos econòmics i símbol identitari de la població.   A més de 10.000 visitants en les darreres edicions,  Fiporc s’ha convertit en la fira per excel·lència de les comarques gironines on l’èxit rau en la implicació i dedicació del centenar de voluntaris que hi col·laboren, sense els quals la fira no seria possible.

Fiporc compta amb el suport organitzatiu d'INCATIS i el patrocini i la col·laboració de diverses empreses del municipi i de la Diputació de Girona.

Podeu recuperar la presentació aquí

Més informació a www.riudellots.cat

Fotos: Iconna / Ajuntament de Riudellots de la Selva