Blanes. Ja s’han administrat a Blanes 515 vacunes COVID als col·lectius professionals prioritzats i cossos d’emergència

Durant els tres darrers dies laborables de la setmana passada, la Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes ha estat l’escenari que ha allotjat l’administració de les primeres vacunes contra la COVID de Moderna i AstraZeneca. Es tracta d’un dels únics 4 punts de la Regió Sanitària de Girona on ja s’ha començat a vacunar, i un dels 37 punts distribuïts arreu de Catalunya en aquesta nova fase.

L’Ajuntament de Blanes col·labora amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya cedint espais municipals perquè s’hi allotgin les vacunacions. Els professionals sanitaris que s’estan encarregant d’administrar les vacunes són el personal del Centre d’Atenció Primària de Blanes, qui ha fet les gestions amb representants del consistori per muntar tota la logística necessària.

515 Vacunes COVID administrades durant els tres primers dies

Els tres primers deies de vacunacions que van tenir lloc la setmana passada, de dimecres a divendres, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes, es van administrar un total de 515 dosis. El primer dia van ser-ne 208; l’endemà dijous 148; i el darrer dia, divendres, 159 dosis. La primera jornada del dimecres, quan se’n van administrar més, la notícia va aixecar una gran expectació.
Dia Vacunes Dimecres 10 Febrer 208 Dijous 11 Febrer 148 Divendres 12 Febrer 159 Total 515

Professionals prioritzats de Blanes i altres poblacions més llunyanes i properes van haver de fer llargues i pacients cues a la porta d’accés de la Sala de Plens. L’equip de vacunació, però, va agilitzar al màxim el procés que s’enceta amb el tràmit administratiu de comprovar els llistats, i culmina amb l’administració de la vacuna, una operació que dura segons. Tots i totes les membres dels diferents col·lectius que havien expressat el seu desig de ser vacunats van rebre un SMS amb la citació que especificava els detalls a tenir en compte.

Els dos primers dies la vacuna es va estar administrant a col·lectius professionals prioritzats: personal de farmàcia, fisioterapeutes, psicòlegs clínics, terapeutes ocupacionals, protètics dentals, logopedes, veterinaris, nutricionistes, podòlegs i optometristes. També van ser convocats a vacunar-se professionals de serveis públics essencials. Per últim, en la jornada del passat divendres els col·lectius que van venir a la Sala de Plens per vacunar-se van ser membres dels cossos de seguretat i emergències: Policia Local, Mossos d’Esquadra, Bombers, Agents Rurals, etc.

Les vacunacions COVID continuaran aquesta setmana a Blanes

Aquesta setmana continuaran a Blanes les vacunes COVID, però en aquest cas en un altre espai municipal que també ha estat cedit per l’Ajuntament. Es tracta d’un local social d’una associació de veïns, comptant amb el suport de l’associació de veïns d’aquest barri. En principi les vacunacions haurien d’haver-se reprès aquest dilluns.

Finalment es començaran a administrar a partir d’aquest proper dimarts. La planificació prevista inicialment abastava noves jornades que s’allargarien fins a finals d’aquest mes de febrer, però no es descarta que continuïn en setmanes consecutives. A diferència de les tres primeres jornades de la setmana passada, a partir de demà dimarts, 16 de febrer, la vacunació es farà cada dia alternant matins i tardes: dimarts de 15 a 20 h; dimecres de 9 a 14 h.; dijous de 15 a 20 h; i divendres de 9 a 14 h.

1613390020Vacunacions Divendres 10.JPG
1613390020Equip Vacunaci? COVID.JPG