Blanes. Els films blanencs ‘Bronko’ i ‘A Casa’ es queden a les portes dels Premis Goya, on sumaven 25 candidatures

La Acadèmia del Cinema Espanyol va anunciar el matí d’aquest passat dilluns totes les nominacions corresponents a la 35a edició dels Premis Goya, els guardons que es lliuraran el proper 6 de març al Teatre Soho CaixaBank de Màlaga. L’anunci ha suposat una decepció compartida per a tots i totes les amants del setè art de Blanes, ja que finalment les dues pel·lícules blanenques que optaven a rebre algun guardó no han estat nominades.

Es tracta d’una banda de ‘Bronko’, del polifacètic artista Isaac Ulam, que optava a ser nominat per ser premiat en 10 categories, i de l’altra del film ‘A Casa’, del cineasta Raül Busquets, que ho feia en 15 categories. En total, doncs, les dues pel·lícules aspiraven a ser nominades per guanyar un guardó en un total de 25 categories dels Premis Goya 2021, entre elles dues de les més preuades: ‘Millor Pel·lícula’ i ‘Millor Director Novell’.

‘Bronko’ i ‘A Casa’ també són candidates als XIII Premis Gaudí de Cinema

Mentrestant, la setmana vinent està previst que l’Acadèmia del Cinema Català faci pública la Lectura de Nominacions de la 13a edició dels Premis Gaudí, uns guardons on tant ‘Bronko’ com ‘A Casa’ també són candidates. L’actor Sergi López i l’actriu Aina Clotet seran els encarregats d’anunciar els finalistes, en un acte que es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube de l’Acadèmia.

Més concretament, serà el proper dijous 28 de gener a les 11 del matí quan se sabrà si les dues pel·lícules blanenques han passat de ser candidates a haver estat triades com a nominades. Aquest anunci és la prèvia a l’inici de la segona volta de votacions dels acadèmics. ‘Bronko’ està inclosa en la categoria de pel·lícules en llengua catalana, mentre que ‘A Casa’ ho està en les de llengua no catalana.

Hi ha un total de 60 títols, entre els quals s’hi compten 32 llargmetratges de ficció, 10 documentals, 4 films per a televisió i 14 curtmetratges, que competeixen per les 21 estatuetes de la que constitueix la gran nit del cinema català. La Gala dels XIII Premis Gaudí tindrà lloc el 21 de març a l’Auditori del Fòrum CCIB, i serà un homenatge a les sales de cinema de tot el territori. L’Acadèmia del Cinema Català ha encarregat la seva producció a ‘El Terrat’.

Les 25 categories dels Premis Goya de ‘Bronko’ i ‘A Casa’

‘Bronko’, competia en un total de 10 candidatures dels Premis Goya. A banda de ‘Millor Pel·lícula’ –Ataxia Neon- i ‘Millor Director Novell’, per a Isaac Ulam, l’artista i cineasta també optava personalment a tres premis més al mateix film: ‘Millor Guió Original’, ‘Millor Actor Revelació’ i ‘Millor Muntatge’. Val a dir que, curiosament, aquesta darrera la compartia amb Raül Busquets. La resta de candidatures eren per a la ‘Millor Música Original’, de Paul Fuster; ‘Millor Actriu de Repartiment’, per a Freyja Palau; ‘Millor Direcció de Fotografia’, per a Raül Busquets; ‘Millor Maquillatge i Perruqueria’, per a Marta Gibanel; i ‘Millor So’, per a Rico Boix i Jaume Duque.

Per la seva banda, ‘A Casa’ tenia 15 candidatures, entre les quals també s’hi incloïen a la ‘Millor Pel·lícula’ –RBR Films- i ‘Millor Director Novell’ per a Raül Busquets, que també optava al premi de ‘Millor Direcció de Fotografia’ i ‘Millor Muntatge’, conjuntament amb Fabián Nieto. Les 11 categories restants eren: ‘Millor Música Original’, per a Fran Villalba; ‘Millor Actor Revelació’, per a Nanu Ferrari; ‘Millor Efectes Especials’, per a José Manuel Meneses; 3 per al premi de ‘Millor Actor de Repartiment’ per a José Garcia, Paco Moreno i Txema Lorente; ‘Millor Actriu Revelació’, per a Christina Bauer; ‘Millor Maquillatge i Perruqueria’, per a Cristina Pérez; ‘Millor Guió Original’ per a Fabián Nieto; ‘Millor actriu de Repartiment’ per a Debbie Garcia; i ‘Millor So’, per a Rico Boix, Jaume Duque i Ricard Picalló.

1611070530Cartell Bronko amb premis guanyats.jpg