Blanes. Dos antics locals de restauració i la nau dels serveis municipals, algunes de les noves seus de Blanes per les Eleccions del 14-F

Quan tot just estem a un mes vista de les Eleccions al Parlament de Catalunya convocades pel 14 de febrer, i tothom segueix pendent de la possibilitat que es puguin ajornar o no demà divendres, l’Ajuntament de Blanes segueix treballant en la seva preparació. Des de finals d’any, un equip pluridisciplinari format per tècnics i regidors de diferents àrees de govern estan treballant per adequar l’organització logística i administrativa a les mesures COVID que cal complir.

Per dur a terme aquesta feina, es va comptar amb el protocol específic enviat als ajuntaments catalans a principis del passat mes de novembre. El document recull tota una sèrie de recomanacions i normativa per adaptar els col·legis electorals i pel procediment de vot, i especifica tota una sèrie de recomanacions a tenir en compte per comprovar que els paràmetres s’adaptaven a les mesures COVID, recordant la obligatorietat de dur mascareta, distància social, gel hidroalcohòlic i  temperatura.

Respecte les seus electorals, un dels primers requisits és que cal evitar en la mesura del possible els centres educatius, així com aquells locals que –per les seves característiques- no permetin mantenir les distàncies de seguretat i fer els circuits d’entrada i sortida necessaris. Una altra qüestió és que la ubicació dels locals ha de permetre que es puguin fer cues al carrer, així com garantir la ventilació constant i adequada a l’afluència de votants prevista.

Sis nous col·legis electorals per adaptar-se a les mesures COVID

L’equip pluridisciplinari va analitzar cadascuna de les 16 seus electorals que hi ha a Blanes per comprovar que s’adaptaven a les mesures COVID que caldrà tenir en compte abans, durant i després que tingui lloc la jornada electoral. En aquest sentit, de les 16 seus electorals que hi van haver a les últimes eleccions del 10 de novembre, s’han hagut de substituir 6 d’aquests col·legis per nous locals.

La proposta es va fer arribar a la Junta Electoral de Zona, que ja ha donat conformitat, de manera que aquests dies en què es pot consultar el cens electoral https://www.blanes.cat/eleccions la ciutadania ja pot consultar si votarà al seu lloc habitual o bé haurà d’anar a un altre local. En tot cas, està previst fer una ampla difusió al respecte per garantir que tothom n’estigui assabentat, a banda que lògicament en la targeta censal que s’enviarà a tots i totes les votants, també estarà especificat.

Les sis noves seus substitueixen tres centres educatius així com sengles locals socials i un Centre Cultural. La majoria dels nous Col·legis Electorals corresponen a dependències municipals, algunes de les quals ja s’havien fet servir fa uns anys per aquesta mateixa funció, però en canvi d’altres serà la primera vegada que ho faran i són força insòlits.

Dos antics Bars-Restaurants i la Nau dels Serveis Municipals

Tres de les noves seus cridaran l’atenció per la seva actual utilitat o la que van tenir durant molts anys. És el cas de l’antic Restaurant Monferrant, que porta més d’un any en desús; el Bar-Cafeteria del Teatre, que va deixar de funcionar el desembre passat; i la nau dels Serveis Municipals, conegudes popularment com les ‘Brigades’.

Dues altres noves seus corresponen a locals on no s’havien allotjat eleccions fins ara: l’antic Col·legi Carles Faust –que durant un temps s’ha utilitzat com ‘Hotel d’Entitats’-, i les actuals dependències de Promoció de la Ciutat, ubicades a l’antiga Escola SAFA. Per últim, l’altra nou local correspon a la Biblioteca Comarcal, que ja ha fet de seu electoral en el passat.

1610727670Restaurant Montferrant - Seu Electoral Blanes 8.JPG
1610727670Nau Serveis Municipals - Seu Electoral Blanes 1.JPG