Blanes. Blanes viu el primer cap de setmana amb els comerços de productes no essencials tancats

Aquest ha estat el primer cap de setmana en què a Blanes, com a la resta de Catalunya, no estava permesa l’obertura dels comerços de productes no essencials. És una de les mesures que va decretar el govern de la Generalitat el passat dilluns per combatre l’expansió de la COVID-19, entrant en vigor des del dijous 7 de gener.

Entre aquestes directrius, s’hi incloïa la prohibició d’obertura del comerç minorista durant el cap de setmana, limitant-se a que només puguin funcionar de dilluns a divendres. Això ha provocat que tant dissabte com diumenge els carrers de Blanes hagin presentat un aspecte similar al què es va viure durant la primera onada de la pandèmia pel que fa a comerços oberts.

Cap de setmana amb establiments de productes no essencials tancats

La restricció ha significat que durant tot el cap de setmana només podien obrir els establiments de productes essencials. Es tracta d’alimentació begudes, farmàcies, òptiques, ortopèdies, telecomunicacions, concessionaris d’automòbils, serveis de perruqueria i estètica, jardineria, i veterinària. En canvi la resta han hagut de tancar persiana.

La mesura l’han complert els establiment d’arreu del municipi, que no han pogut gaudir del què hagués estat el primer cap setmana de la campanya de rebaixes de gener, amb el conseqüent perjudici que això els ha significat. D’altra banda, dissabte tampoc es van instal·lar les parades del Mercat de Fruites i Verdures que ara s’ubica al Passeig de Mar, però en aquest cas no tenia res a veure amb les mesures COVID,  ja que va ser a causa del mal temps.

La Policia Local ha informat als establiments de més de 400 m2

La nova mesura inclosa en el darrer decret recollit al DOG respecte quins comerços podien obrir o no ha provocat molta confusió, sobretot pel que fa als establiments de més de 400 m2. Un dels canvis que hi ha en relació a l’anterior normativa COVID és que l’obertura del comerç minorista ha de ser al 30% de l’aforament, i només si té una superfície de venda que no superi els 400 m2.

Donat que amb anterioritat s’havia permès l’obertura de locals que superaven aquesta mesura si limitaven la superfície de venda al seu interior, alguns locals de van obrir amb normalitat dijous passat, el primer dia d’aplicació del nou paquet de mesures. Per aquest motiu, la Policia Local de Blanes va passar divendres passat pels locals del municipi que fan més de 400 m2 per informar-los sobre la obligatorietat de tancament per la mesura COVID. La majoria d’aquests locals estan situats al polígon industrial. L’única excepció han estat alguns comerços que tenien mig oberta la porta d’entrada per servir productes adquirits per telèfon o internet, tal com es recull al decret de la Generalitat.