Blanes. Blanes augmenta i millora el transport públic aquest 2021 amb la modificació de les línies urbanes

Amb l’arribada del nou any, l’Ajuntament de Blanes ha introduït diversos canvis pel que fa al transport públic urbà del municipi, augmentant el nombre de línies amb l’objectiu de millorar aquest servei. Aquestes modificacions tenen a veure principalment amb la creació de dues noves línies: la Línia 3 i la Línia 5.

La nova Línia 3 substitueix les antigues línies 5 i 8, excloent el recorregut que feia pel barri de Montferrant. Per la seva banda, la nova Línia 5 fa el recorregut que fins ara havia estat fent la Línia 7, però des d’ara inclou la zona de Montferrant que feien les antigues línies 5 i 8. D’aquesta manera, en l’actualitat a Blanes hi ha tres línies urbanes: la Línia 2, la Línia 3 i la Línia 5. Pel que fa a les interurbanes, segueixen funcionant les Línies 1, 4 i 6, que enllacen amb Lloret de Mar.

El primer tinent d’alcalde de Blanes, Jordi Urgell, responsable de Mobilitat, ha recordat que aquest és un dels compromisos avançats per l’empresa concessionària, millorar els recorreguts de les línies, a l’hora de renovar la concessió per dos anys més. També es reforçarà la comoditat dels viatgers quan esperin a les parades, amb la instal·lació de diversos elements.

Pla de Mobilitat Sostenible de Blanes pel 2022

El darrer ple de l’any 2020, celebrat el 30 de desembre, va aprovar la pròrroga per dos anys més de la concessió administrativa per a la prestació del transport col·lectiu al municipi. Aquest tràmit era indispensable per fer un nou pas endavant per a l’elaboració de l’esperat Pla de Mobilitat Sostenible de Blanes, una assignatura pendent des de fa anys.

L’Ajuntament de Blanes va adjudicar l’agost passat la redacció del Pla de Mobilitat Sostenible de Blanes, que haurà de definir el model de transport públic urbà de la vila. A partir d’aquest document de treball s’elaboraran els plecs de clàusules per a la futura adjudicació de la nova licitació del servei de transport públic urbà. El contracte per elaborar el Pla de Mobilitat es va formalitzar al setembre per un import de prop de 69.00 €, i l’empresa té un termini d’execució de 20 mesos.

Nova Línia 3

La nova Línia 3 enllaça els barris de Mas Enlaire, Residencial Blanes, Vistamar i Valldolig, passant per la Pedrera i Ca n’Illes, entre d’altres. A diferència de les altres dues línies urbanes, no té parada a la Terminal de l’Estació d’Autobusos, i substitueix el recorregut que antigament feien les línies 5 i 8 amb l’única diferència que no inclou el barri de Montferrant.

Nova Línia 5

Per la seva banda, l’altra nou servei que s’ha posat en marxa aquesta setmana és la Línia 5, que substitueix -pel que fa al recorregut- a l’anterior Línia 7. Segueix unint la façana marítima de Blanes, des del Port fins la zona de S’Abanell –és a dir: el trajecte que feia fins ara la Línia 7-, però la novetat és que inclou com a zona de cobertura el barri de Montferrant.

Línia 2

La tercera línia urbana que funciona a Blanes, que en aquest cas no representa cap novetat, és la Línia 2. Fa un recorregut circular per connectar principalment amb dos altres indrets allunyats del nucli urbà: Mas Cremat i la Ciutat Esportiva Blanes. En el seu recorregut passa pel Racó d’en Portas, La Plantera, Quatre Vents, Can Borell, l’Avinguda de l’Estació, Mas Moixa, Els Pavos, Dindre Vila, així com Ca la Guidó-Mas Carolet, entre d’altres.

L’11 de gener canvis en la Línia 1 Interurbana

Al marge de les noves línies que s’han posat en marxa aquesta setmana, de cara a la vinent està previst que hi hagi un nou canvi pel que fa a les línies interurbanes, més concretament a la Línia 1. A partir del dilluns 11 de gener els viatgers de la Línia 1 que vulguin anar fins a l’Estació de Tren hauran de fer transbordament a la Terminal de l’Estació d’Autobusos i agafar la Línia 4, sense recàrrec en els bitllets.