Solsona. Avaria d'aigua al sector oest de Solsona per la rutura d'un tub de la xarxa causada per l'arrel d'un arbre

Una avaria en un tub de la xarxa d’aigua de Solsona detectada ahir a quarts de quatre de la tarda a la plaça del Camp ha deixat sense subministrament bona part del sector oest del municipi, concretament a la banda dreta de la carretera de Torà, Cal Llarg i masies de Sant Honorat. Els operaris del Servei Municipal de l’Aigua hi treballen des d’ahir i preveuen restablir el subministrament amb completa normalitat avui a la una del migdia com a molt tard.

L’incident a la xarxa ha estat causat per l’arrel d’un arbre de la plaça del Camp, que ha provocat la ruptura d’un tub de fibrociment. L’avaria va detectar-se a causa del sobreeiximent d’aigua sobre el paviment. Els operaris municipals, que van tallar el subministrament ahir cap a les cinc de la tarda, han obert una rasa i duen a terme els treballs per arranjar el tub amb brides de reparació.

Mentrestant, de manera provisional, s’ha restablert el servei a una part del sector afectat mitjançant una altra línia de la xarxa, si bé amb una pressió inferior. Amb tot, els immobles que tinguin els dipòsits situats a la part superior de l’edifici segurament romandran sense aigua fins al migdia.

També ahir es va produir una altra avaria, de menys envergadura, que va afectar els polígons industrials i algunes cases properes a Cal Xuxa, però es va poder resoldre al llarg de la tarda.

1609872157Avaria_plCamp_5gen2021.jpg
1609872157Avaria_plCamp_5gen2021_2.jpg