Blanes. Creu Roja de Blanes-Lloret-Tossa finalitza la Campanya de Joguines repartint-les a més de 400 nens i nenes

Aquest dimecres, coincidint amb el penúltim dia de l’any, les voluntàries i voluntaris de Creu Roja Joventut de l’Assemblea de Blanes-Lloret-Tossa han finalitzat la Campanya de Joguines. Ho han fet repartint els darrers lots que mancaven per lliurar a les famílies beneficiàries, que vehiculen les seves peticions a Blanes a través del Departament d’Acció Social de l’Ajuntament.

D’aquesta manera, avui ha finalitzat la intensa feina dels darrers mesos, especialment dificultada enguany per les restriccions COVID, que han impedit poder organitzar esdeveniments que servien per recollir joguines i recursos econòmics per comprar-les. Precisament a causa de la pandèmia s’ha hagut d’espaiar les hores convingudes perquè les famílies vinguessin a recollir els lots a la seu de la ONG.

A Blanes s’ha fet en dues jornades: ahir dimarts va ser el primer tram, i aquest dimecres s’han repartit els últims lots, després que el dilluns es van anar a dur a les famílies de Lloret de Mar. En canvi, a Tossa de Mar es va haver d’anar la setmana passada, a petició de l’assistència social que fa d’enllaç amb la ONG de Blanes, que va demanar que es fessin arribar els obsequis abans de Nadal.

Més de 400 nens i nenes han rebut joguines a la Campanya 2020-2021

En total s’han repartit lots per a més de 400 nens i nenes comptant les tres poblacions, ajudant així als Reis d’Orient en la seva tasca de repartir joguines i fer perdurar la màgia d’aquestes festes. Per poder complir amb les expectatives, els darrers dies els voluntaris i voluntàries han hagut de treballar de valent elaborant els lots per a cadascuna de les famílies beneficiàries.

Es procura que els obsequis que els arribaran siguin adequats per a cada edat, així com altres paràmetres que també se’ls fa arribar perquè ho tinguin en compte. El denominador comú, en tots els casos, és que els jocs i joguines no són ni sexistes ni bel·licistes i, sobretot, una característica que s’ha instaurant durant aquests darrers sis anys: són joguines noves i no pas de segona mà.

Al no haver pogut recaptar material en les habituals taules de recollida que solen instal·lar-se durant la Campanya de Joguines, o bé a través de les activitats que se solien fer, com per exemple la Nit de Monòlegs, Creu Roja Blanes ha rebut aportacions en metàl·lic que han destinat a poder comprar joguines noves. També han contribuït a recollir-ne diverses entitats, empreses i particulars.

Tot ha sumat a l’hora d’aconseguir que, una vegada més, cap família que hagi demanat acollir-se a la campanya s’hagi quedat sense joguines ni obsequis. Ara bé, la feina de Creu Roja Joventut Blanes no s’acaba aquí, especialment quan la pandèmia encara no ha afluixat. Durant aquest 2020 han hagut d’incrementar la distribució de lots sanitaris, així com donant suport en atencions amb persones en situació de vulnerabilitat.

1609650478Repartiment Lots Campanya Joguines Creu Roja Blanes 2.JPG
1609650479Repartiment Lots Campanya Joguines Creu Roja Blanes 9.JPG