Blanes. Creu Roja Joventut de Blanes-Lloret-Tossa ha començat a elaborar més de 400 Lots per a la Campanya de Joguines

Aquesta setmana ha començat la laboriosa i entretinguda tasca d’anar confeccionant els diferents lots per a les famílies que han demanat beneficiar-se de la Campanya de Joguines 2020. Se n’encarrega Creu Roja Joventut de Blanes-Lloret-Tossa que, pel que fa a Blanes, es vehicula a través dels llistats que elabora el Departament d’Acció Social de l’Ajuntament de Blanes, que té cura cada d’any d’elaborar dels llistats del nombre de famílies, així com les respectives edats dels nens i nenes.

Tal com ja s’havia previst, aquests nadals els llistats han augmentat considerablement el seu nombre a causa de les repercussions econòmiques i socials que ha significat la COVID-19. Precisament a causa de les mesures sanitàries que cal tenir en compte per prevenir l’expansió de la pandèmia Creu Roja no ha pogut organitzar les habituals activitats per recaptar joguines i fons econòmics.

Malgrat aquesta circumstància, Creu Roja Joventut assolirà el seu objectiu gràcies a les donacions que ha estat rebent durant aquests dies, entre elles les que aquesta mateixa setmana els ha fet la Penya Blanc-i-Blava de Blanes, que des de fa una pila d’anys col·labora amb la ONG blanenca. La donació de material no es va poder fer com solia ser el costum: amb un esmorzar on participen tots els socis i sòcies.

Malgrat tot, la ocasió de poder entregar les joguines recollides va ser celebrada igualment pels assistents: Albert Romero, president de la Penya Blanc-i-Blava, així com els membres de la junta Xavi Álvarez, Antoni Romero i Jaume Sabrera. A aquestes donacions en material, cal sumar-hi les que també s’han lliurat a Creu Roja en metàl·lic.

Més de 400 Lots de la Campanya de Joguines

Aquest 2020 les voluntàries i voluntaris de Creu Roja Joventut Blanes-Lloret-Tossa estan confeccionant més de 400 lots sumant les famílies que han demanat beneficiar-se, procedents de les tres poblacions de la selva litoral. A Blanes són 167 famílies i 325 infants que rebran les joguines noves, no sexistes i no bèl·liques.

Una vegada més, l’entitat social s’ha proposat l’objectiu que tots els nens i nenes puguin tenir el seu regal per aquestes festes. Com que no hi ha infants de primera i segona categoria, es tracta que rebin joguines noves, reivindicant alhora el dret de tots els infants a deixar enlairar-se la seva imaginació, a jugar en definitiva, igual que hauria de poder fer tota la canalla.

Per això la Campanya de Joguines s’explicita sota el lema ‘Els seus drets en joc’, per garantir aquest dret per a la infància en risc d’exclusió social. Es vol fomentar el valor pedagògic i la importància educativa de la joguines, entenent-la com un element vehicular per treballar valors universals: la tolerància, el respecte i la igualtat.

A partir de la setmana vinent començarà la tasca de repartir els lots de joguines a totes les famílies de Blanes, Lloret de Mar i Tossa de Mar. Blanes és la població on més famílies s’acullen sempre a aquesta campanya, mentre que els altres dos municipis són gairebé residuals les peticions que es fan.

1609146618Creu Roja Lots Joguines 3.JPG
1609146618Creu Roja Lots Joguines 6.JPG