Blanes. Els nens i nenes de Blanes podran saludar als Reis d’Orient al ‘Campament Reial’ que s’instal·larà a la Ciutat Esportiva el 5 de gener

Finalment s’ha desfet la incògnita, i ses majestats els Reis d’Orient han desvetllat a l’Ajuntament de Blanes com tenen previst venir a la ciutat per saludar els nens i nenes en la jornada més màgica de totes les que hi ha al llarg de l’any: la del proper dimarts 5 de gener. Melcior, Gaspar i Baltasar saludaran la canalla des d’un ‘Campament Reial’ que s’instal·larà a l’exterior de la Ciutat Esportiva Blanes.

Durant tota la jornada es faran diverses sessions perquè les famílies puguin veure de prop i saludar els Reis d’Orient, a qui està previst habilitar els trons reials que pertoquen a uns visitants tan il·lustres. Per poder donar l’oportunitat que el major nombre possible d’infants pugui saludar als reis, respectant en tot moment les mesures sanitàries COVID, les visites es faran amb aforament controlat.

Reserva prèvia de centenars d’invitacions gratuïtes

Per prevenir que no es produeixin les aglomeracions que comporten el perill que s’expandeixi el coronavirus, caldrà que les famílies facin una reserva prèvia d’invitacions gratuïtes telemàticament, a través d’un enllaç que es donarà a conèixer d’aquí a uns dies. Hi haurà diverses sessions al llarg de tot el dimarts 5 de gener, tant al matí com a la tarda.

Totes les invitacions gratuïtes duran imprès un codi de barres per accedir al recinte del ‘Campament Reial’, on caldrà que els majors de 6 anys portin les obligatòries mascaretes. S’hi accedirà mitjançant un circuit delimitat que començarà tan bon punt s’arribi a la Ciutat Esportiva, amb un itinerari acotat per estacionar-hi els vehicles, entrar al Campament Reial per una entrada i, després de saludar als reis, sortir per un altre costat i tornar per recollir el cotxe i marxar.

Bústia Reial i Mesures sanitàries i de seguretat per prevenir la COVID

Per facilitar que les visites al ‘Campament Reial’ es facin amb el màxim de fluïdesa i celeritat possibles, hi haurà un grup de ‘Servei d’Ordre’ que animarà als participants a no entretenir-se i fer el circuit sense aturar-se. Es tracta que tots els nens i nenes puguin saludar als Reis d’Orient, així com que els lliurin les cartes, si és que encara no ho han pogut fer.

Ho podran fer a la ‘Bústia Reial’ que es traslladarà expressament aquell mateix dia des del seu emplaçament habitual, davant l’Ajuntament, a la Ciutat Esportiva. La bústia compta amb tres possibles entrades, una per a cadascun dels tres reis: Melcior, Gaspar i Baltasar. Des que es va instal·lar fa una setmana, ja han estat un bon nombre els nens i nenes que ja els han tramès els seus desitjos a través de les preuades cartes.

Una altra mesura és que no es podran fer fotografies ni selfies, perquè això dificultaria la fluïdesa a la visita reial. En aquest sentit, els Reis d’Orient han avançat la possibilitat que l’esdeveniment es pugui seguir per streaming, perquè així qui no pugui acostar-se a la Ciutat Esportiva físicament, ho faci telemàticament.

Fa més de tres mesos que s’estan fent preparatius

La decisió d’organitzar el ‘Campament Reial’ s’ha hagut de prendre aquesta mateixa setmana després que inicialment, des de feia més de tres mesos, diversos departaments de l’Ajuntament de Blanes coordinats per l’Àrea de Cultura i Festes, ja estaven treballant en la preparació d’un altre esdeveniment. El consistori havia proposat a ses majestats que, enlloc que els nens i nenes anessin a veure la cavalcada, Melcior, Gaspar i Baltasar els visitessin a casa.

Per això, s’havia dissenyat una carrossa molt especial, on viatjarien els tres reis, per fer un recorregut pel màxim nombre de barris possibles. La idea era que la mainada i la família veiessin passar els reis des dels balcons i les finestres i, en cas que no fos possible, baixar al carrer però mantenint sempre les distàncies de seguretat necessàries i sense crear aglomeracions.

La Policia Local i Protecció Civil, conjuntament amb els Serveis Municipals –les conegudes ‘Brigades’- havien fet diverses proves perquè quan els Reis d’Orient vinguessin a Blanes fessin la visita amb la major comoditat possible. Ara, amb alguns dels elements amb què ja s’ha treballat com a punt de partida, s’ha dissenyat aquest ‘Pla B’ que, sense cap mena de dubte, contribuirà al principal objectiu a assolir: que la mainada gaudeixi de la màgia dels reis amb seguretat.

1608751862Ciutat Esportiva Blanes 5OK.jpg
1608751862Ciutat Esportiva Blanes 6 OK.jpg