Blanes. L’Ajuntament de Blanes col·labora amb Cat.Salut en l’obertura d’un Servei Exclusiu per a l’activitat COVID

Des que va haver el primer brot de COVID-19, l’Ajuntament de Blanes ha sumat esforços amb un dels col·lectius que està lluitant en primera línia contra la pandèmia: el sanitari. En aquella primera etapa es va col·laborar estretament perquè el personal de tots els centres sanitaris i d’atenció a la gent gran disposessin d’equipaments de protecció individual, i més recentment es va dissenyar conjuntament la Campanya Intensiva de Vacunació Contra la Grip arreu dels barris del municipi, entre octubre i novembre.

Ara aquesta col·laboració continuarà amb l’obertura d’una Servei de Suport per a l’activitat COVID. L’Ajuntament de Blanes ha cedit temporalment al Departament de Salut de la Generalitat l’ús dels terrenys públics situats al costat d’un dels dos ambulatoris del municipi, el CAP-2, ubicat entre els barris d’Els Pins i La Plantera. El servei de suport s’allotjarà en un mòdul que s’instal·larà a l’esplanada situada darrera de l’ambulatori, que actualment s’utilitza com aparcament.

Espai Annex dedicat a l’activitat COVID a partir del gener

La instal·lació d’aquest mòdul forma part d’un pla de treball dissenyat pel govern català, que farà efectiu aquest servei en un total de 114 centres d’atenció primària d’arreu de Catalunya. L’objectiu és que s’hi pugui desenvolupar l’activitat COVID i no COVID en espais diferenciats. Per això, en aquests espais annexos s’hi traslladarà tota l’activitat relacionada amb el coronavirus: proves PCR, tests ràpids, identificació de contactes, exploracions, etc.

A finals del passat mes de novembre els Serveis Territorials de Salut, a través de la direcció mèdica dels ambulatoris de Blanes, es van posar en contacte amb l’Ajuntament de Blanes per iniciar la formalització de tot el què fos necessari per a la instal·lació dels mòduls annexes. Així es facilitarà que es pugui establir un doble circuit en cadascun dels ambulatoris on s’hi desenvolupi aquesta activitat.

Es tracta de procurar amb la màxima urgència que el sistema públic d’atenció primària pugui desenvolupar la seva activitat en espais diferenciats per patologies, per assegurar una major seguretat de professionals i ciutadans dins els centres. En els mòduls, s’hi podrà atendre a persones amb problemes respiratoris i que presentin símptomes de la COVID-19.

D’aquesta manera, es vol solucionar la situació dels ambulatoris que ara tenen dificultats d’espai per poder mantenir un circuit separat entre l’atenció dels pacients amb sospita de COVID-19 i els que hi van per altres motius mèdics. La previsió és que comencin a posar-se en marxa el proper mes de gener. Aquestes consultes annexes estaran gestionades pels mateixos equips d’atenció primària (EAP), que s’encarregaran de decidir el seu ús concret.

Distribució de Mòduls per Regió Sanitària

Els mòduls previstos a la Regió Sanitària de Girona seran un total de 14, i reforçaran els serveis d’ambulatoris de 12 poblacions: Blanes, Cassà de la Selva, Salt, Girona, Figueres, Banyoles, Roses, Llagostera, l’Escala, Tordera, Sant Feliu de Guíxols i Canet de Mar. A la Regió Sanitària Metropolitana Sud és on se n’han destinat més, amb un total de 18, mentre que a la Regió Sanitària de Lleida n’hi haurà en 12 CAP.

Per la seva banda, a la Regió Metropolitana Nord es construiran, de moment, en 6 ambulatoris; a la Regió Alt Pirineu i Aran també n’hi haurà 6; a la Regió Sanitària Catalunya Central 14; a la Regió Sanitària del Camp de Tarragona 16; i finalment a la Regió Sanitària Terres de l’Ebre se n’han previst 11.

El desplegament dels mòduls s’emmarca en el Pla d’Enfortiment i Transformació de l’atenció primària per oferir més espai i confort a la ciutadania, així com crear circuits diferenciats entre COVID i no COVID. El pla vol millorar l’accessibilitat i els processos, com també augmentar la resolució i atendre bé la cronicitat. Preveu la contractació de nous perfils als EAP, per la qual cosa farà necessari disposar de més espais. Compta amb una inversió global de gairebé 300 M€ fins al 2022.

1608621611Esplanada darrera el CAP-2 Blanes 1.jpg