Blanes. L’Ajuntament de Blanes i Nylstar regalen les conegudes mascaretes anti-COVID a 5.500 escolars de la vila

L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i el propietari i CEO de Nylstar, Alfons Cirera, han encapçalat avui al matí l’acte de lliurament de les mascaretes que inhibeixen virus, bacteris i fongs, en una acció que ha tingut en dues parts. Primer a la factoria blanenca, on s’han entregat les caixes amb l’innovador material protector, i posteriorment l’Ajuntament de Blanes s’ha encarregat de començar la seva distribució arreu dels centres escolars del municipi.

El preu comercial de les 5.500 mascaretes antivirals és de 44.000 €, però en aquest cas, gràcies a la col·laboració entre l’empresa i el consistori, no han suposat cap cost, ja que les han regalat. Avui al migdia ja s’havien entregat les 5.500 unitats del material protector contra la COVID-19 a tots i totes les alumnes del cicle obligatori: des de primària fins a ESO.

En Educació Primària hi ha 10 centres: Carles Faust, Joaquim Ruyra, Mossèn Joan Batlle, Napoleó Soliva, Pinya de Rosa, Quatre Vents, Sa Forcanera, Cor de Maria, Santa Maria i el Centre d’Educació Especial Ventijol. Per la seva banda, en Educació Secundària Obligatòria són 6: els tres instituts públics (Sa Palomera, Serrallarga i S’Agulla), les dues escoles concertades (Santa Maria i Cor de Maria) i l’Escola d’Educació Especial Ventijol.

Un vincle històric entre Blanes i Nylstar, l’antiga SAFA

L’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, ha agraït la donació de la factoria blanenca: “En nom de l’Ajuntament de Blanes agraeixo molt aquest gest, que no fa sinó refermar les excel·lents relacions que tenim amb aquesta factoria. Nylstar un innegable lligam històric amb la nostra vila, ja que bona part de les famílies blanenques hi van treballar, sobretot des de la segona meitat del segle XX”. Aquesta col·laboració es veurà completada amb una nova acció solidària que es donarà a conèixer properament, i en la qual ja estan treballant-hi l’Ajuntament i Nylstar en l’actualitat.

Per la seva banda Alfons Cirera, CEO de Nylstar, ha declarat: “Per a Nylstar és un orgull poder col·laborar en la lluita contra la COVID-19 amb aquestes mascaretes que protegiran de manera 100% efectiva als nens i nenes de Blanes. Estan fetes amb teixit antiviral però, a més a més, també són còmodes i suaus al tacte. És tot un plaer per a nosaltres poder aportar el nostre granet de sorra a un poble amb el què hi tenim un vincle històric”.

Després que s’han recollit les mascaretes a càrrec dels Serveis Municipals, les Brigades, ja s’ha fet una primera entrega simbòlica en un dels centres educatius del municipi: l’Escola Quatre Vents. Allí la seva directora, Ascensió Campayo, ha acompanyat la comitiva fins al pati del col·legi, on s’han repartit les primeres mascaretes als alumnes de sisè. L’acte d’aquest matí també ha comptat amb la participació del Cap Responsable de la Divisió de Mascaretes de la Nylstar, Carlos Caballero, i del Director d’Operacions d’Economia Circular de Nylstar, Josep Solà.

Una mascareta inhibidora del virus i 100% reciclable

Les mascaretes que s’han lliurat avui als escolars de Blanes estan fabricades 100% amb el seu teixit Meryl© Skinlife Force, que compta amb una tecnologia de protecció antiviral permanent. Això permet protegir-se completament enfront la proliferació de bacteris, virus i fongs en el teixit. Aquest darrer detall suposa una important innovació, ja que la gent sol tocar-se la seva cara un cop cada 3 minuts. Molts contagis es produeixen així, al passar del material de protecció a les mans, ja que les mascaretes convencionals no inhibeixen la proliferació de virus i bacteris, i alliberen microfibres que s’escampen per l’aire o acaben a l’interior de l’usuari.

El teixit de Nylstar compta amb una tecnologia pròpia basada en l’ocupació de ions de plata que s’insereixen en la matriu del teixit, provocant que s’inhibeixi la proliferació de virus i bacteris. Gràcies a aquesta tecnologia el teixit també elimina qualsevol tipus d’olor, i pot rentar-se fins a 100 vegades, sense que perdi les seves propietats. A més a més, com que és 100% reciclable i sense acabats químics, aquesta innovació afavoreix l’economia circular.

Un cop ha complert la seva funció, el material es pot recollir i reciclar al 100% en la mateixa factoria Nylstar per a generar un altre producte similar que permetrà crear un altre producte similar, sense haver de deixar una petjada ecològica negativa. Amb aquest objectiu, s’ha creat un servei que se n’encarrega, ja que es porta molts anys investigant la reducció de microfibres tallades en tot tipus de teixits i robes per millorar el seu impacte mediambiental.

1607609036Alumnes amb mascaretes Nylstar 1.JPG
1607609036Foto de Grup primers alumnes amb mascaretes Nylstar.JPG