Blanes. Blanes, Malgrat, Palafolls, Santa Susanna i Tordera continuen impulsant l’Espai Agrari de la Baixa Tordera

Representants dels cinc municipis que configuren l’Espai Agrari de la Baixa Tordera (Blanes, Malgrat de Mar, Palafolls, Santa Susanna i Tordera) es van reunir el vespre d’aquest passat dijous en una intensa sessió de treball, impulsada per la Diputació de Barcelona. L’objectiu va ser continuar avançant en aquest projecte en comú que suma els esforços dels respectius consistoris i els sectors econòmics de les àrees de confluència de l’espai.

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Blanes, Jordi Urgell, responsable polític de l’Àrea de Promoció de la Ciutat, va assistir a la trobada en representació del consistori blanenc. També van assistir els alcaldes de Palafolls i Santa Susanna, Francesc Alemany i Joan Campolier, respectivament; així com representants polítics i tècnics de la resta de municipis, entre ells Ludwig Ivan Hasko, tinent d’alcalde de Promoció Econòmica a Malgrat de Mar; Aleix Freixa, regidor de Promoció Econòmica a Palafolls; i Joan Solà, primer tinent d’alcalde de Medi Ambient a Sansa Susanna.

La sessió es va encetar repassant l’actual estat en què es troben els projectes inclosos al Pla de Treball de l’Espai Agrari de la Baixa Tordera, per passar després a presentar tres instruments a través dels quals es vol fer difusió de la marca. En primer lloc es van tractar aspectes relacionats amb el material gràfic i valors, en una proposta preliminar que va ser força ben rebuda pels assistents.

Els altres dos eixos de treball van ser d’una banda la proposta argumental i el format d’un vídeo que il·lustra els principals potencials amb què compta la Marca Espai Agrari de la Baixa Tordera (EABT). Per últim, també es va exposar l’esbós preliminar de la web de l’EABT pel que fa a la seva estructura i continguts en què es vol estructurar.

Marca Espai Agrari de la Baixa Tordera: un projecte ple d’atractius

El projecte aplega els esforços comuns de les cinc poblacions que configuren el territori de la Baixa Tordera, el riu que divideix les demarcacions gironina i barcelonina, amb el suport de la Diputació de Barcelona. Per això, els ajuntaments de Blanes, Malgrat de Mar, Palafolls, Santa Susanna i Tordera han signat un conveni amb la Diputació de Barcelona per a impulsar l’Espai Agrari de la Baixa Tordera.

El seu objectiu és situar aquest territori a l’avantguarda de les polítiques agràries i alimentàries sobre productes de proximitat que s’estan dissenyant a la demarcació de Barcelona amb horitzó 2030. El projecte acaba d’arrencar, i ho ha fet amb una enquesta online que tots els ciutadans i ciutadanes de la Baixa Tordera –tant els de primera com els de segona residència- poden contestar des de finals del passat mes de novembre. El procés de consulta també inclou la realització d’entrevistes en profunditat amb els sectors econòmics vinculats al territori.

La conclusió a què es vol arribar amb aquest procés participatiu és avançar en la conceptualització, el disseny i la implementació de la nova Marca ‘Espai Agrari de la Baixa Tordera’. S’està treballant de manera coordinada amb investigadors del Grup de Recerca en Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori (TRACTE) de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, i amb els màxims experts en figures de preservació i dinamització d’espais agraris de la Diputació de Barcelona.