Blanes. Blanes aprova dues mocions per declarar l’esport com a bé essencial i de suport al poble sahrauí

A banda de l’aprovació inicial dels Pressupostos Municipals 2021, que va centrar l’interès del ple d’ahir, els tres altres punts inclosos a l’ordre del dia corresponien a sengles mocions tractades abans de l’apartat final de Precs i Preguntes. Les dues primeres sí que van prosperar, començant per la presentada per Junts per Blanes, de suport a la petició dels consells esportius de Catalunya per declarar l’activitat física ‘bé essencial’.

Es va aprovar amb 11 vots a favor de gairebé tots els grups polítics, llevat d’ERC, que es va abstenir. Recull el manifest publicat al novembre perquè la Generalitat faci aquesta declaració, de manera que sigui equiparable a d’altres elements de l’estat del benestar. En aquest sentit, es reafirma en què l’activitat física és segura, i es demana que cal protegir i assegurar el seu accés per a tothom, especialment pels infants i pels joves en edat escolar d’arreu de Catalunya.

Suport solidari amb el poble sahrauí

També va prosperar la moció presentada per ERC i BECP per donar suport al poble sahrauí. En aquest cas, amb 14 a favor dels proponents, JxB i el regidor no adscrit. Per la seva banda, PSC i C’s es van abstenir. Val a dir que, des de finals del segle XX, Blanes hi manté una relació fluïda i solidària, principalment a través de l’activitat que organitza el Col·lectiu de Famílies Acollidores d’Infants Sahrauís: les ‘Vacances en Pau’ que, malauradament, enguany no s’han pogut fer per la COVID.

Fa pocs dies s’ha pogut constatar com la monarquia alauita ha enviat tropes a la frontera amb Mauritània després de setmanes de protestes d’activistes sahrauís, que des de fa dècades esperen el referèndum per la independència acordat per l’ONU l’any 1992, quan  es va signar un alto al foc. Actualment la tensió a què s’ha arribat és de tal magnitud que molts entesos consideren que podria esclatar un nou conflicte bèl·lic.

La moció aprovada ahir condemna les violacions dels drets humans i les llibertats fonamentals que es produeixen a la zona del Sàhara Occidental, i exigeix a la comunitat internacional la seva responsabilitat al conflicte. També s’insta al govern estatal perquè intervingui per contribuir a calmar la tensió dels ciutadans de l’antiga colònia espanyola.

Moció Dret a l’habitatge digne/ocupacions retirada i felicitació de Nadal

La tercera i darrera moció, que també havien presentar conjuntament ERC i BECP, va ser retirada finalment de l’ordre del dia pels mateixos proponents, amb el compromís que s’elabori una proposta d’acord conjunta. Val a dir que en els dos anteriors plens el grup municipal de C’s ja havia presentat sengles mocions sobre la mateixa temàtica, a les quals els dos partits a l’equip de govern van presentar esmenes a la totalitat.

Per tancar el darrer apartat del ple, dedicat als Precs i Preguntes, l’alcalde va convidar als portaveus de tots els grups polítics a què felicitessin les festes de Nadal a la ciutadania, ja que la propera sessió tindrà lloc després d’aquestes dates. Està convocada pel dimecres 30 de desembre, i serà la darrera d’aquest 2020.

1606746932Ajuntament de Blanes 2.jpg